مزایای حمل و نقل زمینی

مزایای حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی

خدمات حمل و نقل زمینی یکی از رایج‌ترین انواع روش های حمل و نقل بار است. روش زمینی خود به سه دسته‌ی حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل شهری و حمل و نقل ریلی تقسیم می‌شود. از قدیمی‌ترین روش‌هایی که همواره برای حمل و نقل بار استفاده شده حمل و نقل بار زمینی است. حمل و نقل جاده‌ای در گذشته به وسیله‌ی حیوانات باربر مانند شتر، اسب، الاغ و غیره انجام می‌شده است ولی در حال حاضر این صنعت از طریق ارسال بار به‌وسیله‌ی خودرو یا کامیون کار خود را انجام می‌دهد. این روش از سرعت و دقت مناسبی برای حمل بار برخوردار است.

در حمل و نقل شهری شاهد جابجایی کالاها در سراسر شهر و از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر هستیم. این کار به‌وسیله‌ی کامیون‌های نسبتاً کوچک، اتوبوس، ون، موتور و غیره انجام می‌شود.

و مورد آخر حمل و نقل ریلی. حمل و نقل ریلی نقش زیادی در تجارت بین‌الملل ندارد ولی بااین‌حال می‌توان برخی کالاها را از این طریق به سایر کشورها ارسال کرد.

 

مزایای حمل و نقل زمینی چیست؟

نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر

ازآنجاکه هزینه‌ی تمام‌شده حمل کالا به روش زمینی برای مشتری بسیار کم‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر از سایر روش‌هاست، بیشتر افراد این روش حمل‌ونقل را نسبت به سایر روش‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند.

حمل درب تا درب

مزیت وبرتری دیگر این روش امکان بارگیری کالا از درب انبار یا کارخانه مبدأ و تخلیه کالا درب کارخانه یا انبار مقصد می‌باشد. با این روش دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای حمل کالا تا انبار موردنظر نیست.

ارائه خدمات حمل‌ونقل در تمام مناطق

برای حمل کالا تا منطق روستای و یا مناطقی که فاقد سایر دسترسی‌های حمل‌ونقل مانند ریلی و یا هوایی هستند از روش حمل و نقل زمینی استفاده می‌کنند. شرکت حمل‌ و نقل جهان پیمان بار نیز جهت جلب بیشتر رضایت مشتری و ارائه خدمات بهتر امکان حمل‌ونقل کالا حتی تا مناطق مرزی را نیز برای شما عزیزان فراهم آورده است.

 

مزایای حمل و نقل زمینی
مزایای حمل و نقل زمینی

انعطاف‌پذیری نسبت به سایر روش‌ها

همانطور که می بینید، حمل و نقل از طریق وسایط نقلیه سنگین مانند کامیون ها در مقایسه با دیگر روش های حمل و نقل انعطاف پذیری بیشتری دارد. چه از نظر سهولت در شیوه های بارگیری و تخلیه و چه از نظر توانایی انطباق با شرایط جاده (مانند شرایط آب و هوایی و ترافیک)، حمل و نقل زمینی قطعا تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

حمل و نقل زمینی به طور فزاینده ای از مزایای ابزارهای پیشرفته و فن آوری استفاده می کند که موجب کارآمدی بیشتر این روش حمل می شود. این تکنولوژی این شرکت ها را به پیشرفت های منطقی و غیرقابل انکاری رسانده است، بویژه در ارتباطات و نظارت بر وضعیت حمل کالا بطور لحظه ای (مانند گیرنده های GPS که بروی کامیون های حمل بار نصب می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا در هر لحظه موقعیت محموله خود را ببینید).

مناسب حمل کالا در فواصل کوتاه جاده‌ای

برای حمل کالا در فواصل کوتاه جاده‌ای و یا درون‌شهری، حمل و نقل زمینی بهترین انتخاب برای جابه‌جایی کالا می‌باشد. علاوه بر این باعث کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و ارسال کالا نیز می‌شود.

 امنیت بیشتر در حمل‌ونقل

این مدل حمل‌ونقل امنیت و سلامتی بیشتری در حمل کالاهایی مانند اثاثیه منزل و اقلام شکستنی دارد. به همین دلیل در حمل این نوع کالا چه در مسافت‌های کوتاه، چه فواصل طولانی از این روش حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.

سرعت در جابه‌جایی

سرعت انتقال کالا در این روش بسیار بیشتر از روش‌های حمل‌ونقل ریلی و دریایی است. چون در این مورد صاحبان کالا مستقیم با شرکت حمل‌ونقل و یا راننده در ارتباط هستند. امور تخلیه، انتقال کالا و بارگیری بسیار سریع‌تر انجام می‌پذیرد.

صرفه‌جویی در هزینه بسته‌بندی

در مقایسه با دیگر شیوه‌های حمل‌ونقل، روند بسته‌بندی در حمل‌ونقل جاده‌ای پیچیدگی‌های کمتری دارد. برای حمل کالا به‌صورت جاده‌ای و زمینی نیاز به بسته‌بندی کمتر بوده و یا اصلاً نیازی به بسته‌بندی وجود ندارد.

کامیون حمل کالا به‌صورت شخصی

از دیگر مزیت‌های حمل و نقل زمینی برای شرکت‌ها و یا تجار بزرگ این است که می‌توانند کامیون حمل کالای شخصی خود را داشته باشند. در این صورت بدون کوچک‌تری تأخیر و مشکلی می‌توانند اقلام خود را برای فروش به شهرها ارسال کنند.

واسطه‌ی شیوه‌های دیگر حمل‌ونقل

درنهایت در همه انواع حمل‌ونقل بین‌المللی از جاده‌ها نیز استفاده می‌شود. حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان یک واسطه‌ی اصلی بین حالت‌های دیگر حمل‌ونقل مانند حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی است. به این دلیلی که کالاهای ارسال باید تا محل بارگیری کشتی و یا قطار توسط کامیون‌ها حمل شوند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
حمل و نقل دریایی
مزایای حمل و نقل زمینی
مزایای حمل و نقل زمینی

محدودیت‌های حمل و نقل زمینی

تأثیر فصل‌ها بر در این روش حمل‌ونقل

معمولاً در فصول سرد سال و موقعیت‌هایی بارانی برخی از جاده‌های حمل‌ونقلی وضعیت مناسبی ندارند و ممکن است حمل کالا با این روش را دچار مخاطره کنند. در این موقعیت‌ها معمولاً روش‌های دیگر حمل‌ونقلی مانند حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد می‌شود.

حوادث و تصادفات

شانس حوادث و تصادفات در حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به دیگر شیوه‌ها بیشتر است؛ بنابراین، این نوع حمل‌ونقل نسبت به حمل‌ونقل ریلی، هوایی و دریایی از امنیت بیشتری برخوردار نیست.

نامناسب برای فواصل طولانی و ترافیک سنگین

حمل و نقل زمینی برای ترانزیت در مسافت‌های طولانی مثل ترانزیت کالا بین دو کشور ایران و چین و یا کالاهایی با حجم بالا توصیه نمی‌شود.

سرعت کم

سرعت در این نوع حمل‌ونقل نسبت به حمل‌ونقل هوایی، بسیار کمتر است.

فقدان سازمان‌دهی

حمل و نقل جاده ای نسبت به سایر حالت های حمل و نقل دارای سازمان یافتگی کمتر می باشد. اکثر اوقات نامنظم و غیرقابل اعتماد است. نرخ های پرداخت شده برای حمل و نقل جاده ای نیز ناپایدار و نابرابر هستند.

ویژگی های مطلوب سیستم های حمل و نقل انبوه توسط تعدادی از اشکالات جدی متعادل می شود. در وهله اول ، چنین سیستمهایی فقط در مناطقی که جمعیت نسبتاً زیادی دارند از نظر اقتصادی امکان پذیر است. با افزایش تعداد ساکنان در هر مایل مربع ، کارایی سیستم حمل و نقل انبوه نیز کاهش می یابد.

مزایای حمل و نقل زمینی
مزایای حمل و نقل زمینی

سیستم های حمل و نقل انبوه نیز برای ساخت و بهره برداری بسیار گران هستند. این فاکتور زمانی مهمتر می شود که شهرها تصمیم بگیرند سیستم های حمل و نقل انبوه را مدت ها پس از توسعه توسعه دهند و ایجاد ساختارهای موجود یک مشکل جدی است. از آنجایی که سیستم های حمل و نقل انبوه به ندرت کمک های دولتی را برای ساخت بزرگراه ها دریافت می کنند ، مصرف کنندگان اغلب مجبورند بخش بیشتری از هزینه های استفاده از حمل و نقل انبوه را بپردازند.

مردم از سیستم حمل و نقل انبوه شکایت می کنند زیرا می توانند شلوغ ، ناراحت کننده ، کثیف و غیرقابل اطمینان باشند. مجدداً ، با بودجه محدود ، سیستم های حمل و نقل انبوه به ندرت قادر به حفظ تجهیزات و برنامه ها در حدی هستند که سواران بتوانند به درستی مطالبه کنند.

باربری مطمئن جهان پیمان بار

شرکت باربری و اتوبار جهان پیمان بار با داشتن تمام ویژگی های لازم، یکی از بهترین‌های باربری مطمئن است که  با بهترین و کمترین قیمت حمل بار را ارائه می‌دهد تا در این شرایط اقتصادی مشتریان عزیز هم با مشکل مواجه نشوند و یک باربری و اتوبار خوبی داشته باشند.

همچنین جهان پیمان بار بهترین خدمات باربری را با توجه به سابقه بیشتر از 100 ساله‌ای که در این حوزه دارد، ارائه می‌کند و دارای انواع ماشین‌های حمل بار از جمله: کامیون، کامیونت، خاور، نیسان، وانت‌بار می‌باشد که به صورت ۲۴ ساعته در همه ایام هفته به شما خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

دانلود مقالات به صورت pdf

 

دانلود مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =