حمل بار از تهران به بندرعباس

حمل بار

به دلیل وجود شرکت‌های نفتی و بنادر تجاری و صنعتی و بازارهای مرزی مهمی که در ایران وجود دارد، باربری و حمل بار به جنوب و شهرها و بندرهای آن از رونق زیادی برخوردار است. شهرستان بندرعباس از بندرهای مهم بوده که نقش زیادی در ترانزیت‌ها و باربری‌های کشورمان دارد. بندرعباس بزرگترین مکان ترانزیت کالا در کشور محسوب می‌شود.

معرفی شهر بندرعباس

بندرعباس یکی از جنوبی ترین شهرهای ایران است و در شمال تنگه هرمز واقع شده است. این شهر مرکز استان هرمزگان است که دارای 10 شهر، 21 بخش و 70 دهستان است. بندرعباس از شمال به شهرستان حاجی آباد، از شرق به شهرستان میناب و شهرستان رودان، از غرب به بندرلنگه و از جنوب به خلیج فارس و جزیره قشم محدود می‌شود.

بندرعباس بزرگترین بندر ایران و در ساحل خلیج فارس قرار دارد. در صورت سفر به این شهر می‌توانید به جزایر قشم و هرمز نیز بروید و تفریح ​​کنید. این شهر به دلیل وجود بندرهای شهید رجایی و باهنر یکی از مناطق ویژه اقتصادی است که منافع زیادی برای دولت دارد. صنعت فلزات به دلیل وجود معادن زیاد و همچنین صادرات ماهی به توسعه اقتصادی منطقه کمک زیادی کرده است.

بندرعباس یکی از آن شهرهایی است که حمل و نقل کالا و بار در آن بسیار زیاد است. بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نقش مهمی در جابجایی کالا و سرمایه برای استان هرمزگان و همچنین حمل بار به جنوب کشور و به منطقه ویژه اقتصادی معادن، فلزات، کشتی سازی و صادرات و واردات کالا تبدیل شده است.

بنادر و اسکله های اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان شامل بیش از 70 بندر و اسکله با کاربردهای مختلف از جمله بندر تجاری شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر لنگه، بندر کیش، بندر بهمن قشم، بندر جاسک، بندر خمیر، بندر تیاب و بنادر و دیگر اسکله‌های صیادی و صنعتی، تدارکاتی هستند.
در بین مرزهای کشور، این بندر با سهم 30 درصدی فعالترین مرز در زمینه ترانزیت کالا است. مهمترین محور آن محور بندرعباس سیرجان است و کامیون‌های تمام پایانه‌های باری بندرعباس از این محور حرکت می‌کنند.

حمل بار
موقعیت بندرعباس

اسکله شهید رجایی

اسکله شهید رجایی با موقعیت جغرافیایی ویژه در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کم از مسیر اصلی قاره‌ای کشتی‌ها، واقع در تقاطع ترانزیتی کریدور شمال به جنوب، مهمترین دروازه واردات و صادرات ایران است.

این مجموعه عظیم بندری که در نقطه مرکزی نوار ساحلی جنوبی کشور و در استان هرمزگان با بیش از 2300 کیلومتر مرز دریایی واقع شده است، در مجاورت صنایع بزرگ این استان و استان‌های مولد کشور قرار دارد و همچنین زیرساخت‌های مناسبی دارد. شاخه‌های مختلف حمل و نقل و اتصال به شبکه بین المللی راه آهن، جاده هوایی و جاده ابریشم، بیشترین نقش را در صنعت حمل و نقل و حمل بار و تجارت با بیش از 80 بندر معروف جهان از طریق 35 خط برتر کانتینر در جهان داشته‌اند. .

مجتمع بندری شهید رجایی، با مساحت 2400 هکتار، ظرفیت پذیرش 100 میلیون تن کالا در سال و ظرفیت بهره مندی از 40 اسکله، با بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال کانتینر کشور را دارد.

این مجموعه بزرگ بندری، به عنوان دروازه‌ای برای واردات و صادرات و تنظیم کننده ضربان اقتصاد کشور، در سال‌های اخیر جنبشی را برای جهانی سازی و به دست آوردن سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی آغاز کرده است.

اسکله شهید باهنر

بندر شهید باهنر یکی از بندرهای قدیمی استان و یکی از 8 بندر فعال ایران است. این بندر پس از خرمشهر در دهه‌های 50 و 60 یکی از فعال ترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور است و فعالیت سالانه آن به 8 میلیون تن رسیده است.

موقعیت جغرافیایی ممتاز در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی جاده‌ای، مجاورت با مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس، این بندر را به یک پایگاه استراتژیک و بی نظیر پس از مجموعه بندر شهید رجایی تبدیل کرده است. از نظر موقعیت دریایی، این بندر در پناهگاه جزیره قشم واقع شده و از اثرات امواج زیاد دریای عمان و خلیج فارس محافظت می‌شود. بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که در صادرات کالاهای غیرنفتی، حمل بار و حمل و نقل مسافر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حمل بار
اسکله شهیدرجایی

خودروهای حمل بار به بندرعباس

کامیون تک: ظرفیت بارگیری این نوع کامیون 10 تن است که غالباً روباز است. تعداد کامیون‌های تک مسقف معمولاً کمتر از روباز است و کرایه‌های بیشتری نسبت به آن دارند.

خاور روباز: این نوع خاور حداکثر ظرفیت حمل 4 تن برای حمل بار به بندرعباس را دارد که محدودیتی در نوع بارگیری ندارد.

تریلی کفی: این نوع تریلی بیشترین استفاده را برای حمل کالا به بندرعباس دارد. تریلی کف حداکثر ظرفیت 24 تن است.

ترانزیت: این نوع تریلی نسبت به سایر انواع تریلی کرایه بالاتری دارد. ترانزیت اغلب برای بارگیری محموله‌هایی که به محافظت در برابر سرما و گرما نیاز دارند، استفاده می‌شود.

مسافت حمل 

برای رسیدن از تهران به شهر بندرعباس سه مسیر وجود دارد که مسیر اول تقریباً 13 ساعت و نیم طول می‌کشد. این مسیر از شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد، سیرجان و بندرعباس می‌گذرد.

مسیر دوم به طول 1382 کیلومتر که 15 ساعت و 7 دقیقه طول می‌کشد شامل شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان، سیرجان و بندرعباس است.

مسیر سوم 1500 کیلومتر طول دارد که رسیدن به مقصد 17 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد و شامل تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج، شیراز، بندرعباس است. شرکت جهان پیمان بار برای حمل بار به بندرعباس از رانندگان باتجربه و حرفه‌ای استفاده میکند.

حمل بار
محور بندرعباس سیرجان

شرکت مناسب حمل بار به بندرعباس

اولین قدم در انتخاب شرکت مناسب حمل بار به بندرعباس تحویل بیمه‌‌نامه و بارنامه معتبر شرکت است. صدور بیمه و بارنامه معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که بار یا محصول تضمین شده به مقصد تحویل داده می‌شود. این نکته از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن باربری و حمل و نقل است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتری‌ها از نکات دیگر در انتخاب یک شرکت حمل و نقل عالی است. کنترل تجهیزات و خودروهای حمل بار و تائید رانندگان از دیگر نکات یک شرکت باربری مناسب است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌ های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌ شناسی و برنامه‌ ریزی اصولی از دیگر ملاک‌‌ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون شهری و بین شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت باربری به بندرعباس معرفی نموده است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری جنوب تهران | باربری معتبر تهران به شهرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هشت =