جدیدترین کامیون مان

شاخص کشنده مان

مقدمه:

قسمت بزرگی از صنعت حمل‌ونقل دنیا را کامیون و تریلی‌ها می‌چرخانند. کامیون‌ها در گرما و سرما، جاده را در پیش‌ می‌گیرند تا کالاهای مورد نیاز مردم سالم و سلامت به دست‌ آن‌ها برسد. افزایش تجارت باعث شده است تا کامیون‌ و تریلی‌های بزرگ و ۱۸ چرخ پیشرفت چشمگیری داشته باشند، از طرف دیگر فشار مجامع طرفدار محیط زیست نیز باعث شده تا شرکت‌های سازنده کامیون و تریلی در دنیا میلیون‌ها دلار بودجه برای بهینه‌سازی مصرف سوخت موتور این خودروهای پرمصرف خرج کنند. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا صنعت ساخت کامیون و تریلی شاهد اقتدار برند‌های قدیمی و نام‌های جدیدی باشد که این صنعت را به پیش‌میبرند. به این منظور به بررسی کامیون سازی مان می­پردازیم:

کامیون مان
کامیون مان

کامیون سازی مان:

کامیون سازی مان جزو 10 شرکت بزرگ کامیون سازی جهان است. تعداد ۸۳، ۲۰۰ دستگاه کامیون و تریلی فقط در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده است. برند مان (MAN) یکی دیگر از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن AG به‌حساب می‌آید. این برند به ساخت اتوبوس، کامیون و موتور ماشین‌های سنگین مشغول است. به‌تازگی واحد تولید کامیون و اتوبوس مان با گروه لجستیک DB Schenker برای ایجاد شبکه‌ای از کامیون‌ها با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت جاده‌ها وارد همکاری شده است.

مان به چه معناست؟

ریشه‌ی آلمانی مان به این معنی است که این کمپانی اعتبار بسیاری را با طراحی و مهندسی برخی از بهترین ماشین‌آلات تنومند به دست آورده است. این کمپانی ساخت کامیون‌های بادوام و کلاسیک جذاب را متوقف ننموده و نمای داخلی نیز تنظیمات راحت و ارگونومیکی را نشان می‌دهد که این اجازه را به راننده می‌دهد تا قدرت عمل بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، TGX همچنین از آخرین تکنولوژی‌های ایمنی فعال و غیرفعال ازجمله ارگونومیک کابین پیشرفته، ترمزهای تمام دیسکی، ترمز ضد قفل و سیستم ترمز الکترونیکی خاص مان (EBS) سود می‌برد که عملکرد قوی کامیون در متوقف شدن را تضمین می‌کند.
معرفی کامیون TGX:

کابین کامیون مان
کابین کامیون مان
  • کابین

    کابین این کامیون به نوعی طراحی‌شده است که مشابه یک دفتر کار برای یک راننده می‌باشد که این امر می‌تواند نهایت آرامش و راحتی را برای راننده و سرنشینان به همراه داشته باشد. این کامیون مجهز به سه نوع کابین اعم از XL, XLX,XXL می‌باشد و به امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آب‌گرم‌کن، کنسول ادوات کاملاً ارگونومیک، رادیوی ماهواره‌ای جدید، سیستم مسیریاب ماهواره­ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان باقابلیت تنظیم و صندلی‌های قابل تنظیم تجهیز شده است البته ارتفاع کابین‌های XL و XLX این کامیون بیشتر می‌باشد و همچنین مجهز به امکاناتی مانند تخت خواب می‌باشد. صندلی این کامیون از نوع پنو ماتیک می‌باشد که می‌توان آن را به‌راحتی در چند جهت تنظیم نمود که این موضوع می‌تواند از اعضای مختلف بدن به‌طور چشمگیری حمایت نماید. نوع داشبوردی که برای این کامیون استفاده شده است از نوع CONVENTIONAL می‌باشد که از پلاستیک سخت تشکیل شده است و از استحکام و دوام زیادی برخوردار می‌باشد. باوجوداینکه سایز فرمان این کامیون در مقایسه با کامیون‌های دیگر کوچک‌تر می‌باشد اما عملکرد بسیار بالایی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت می‌باشد. یکی از مزیت‌های این کامیون این است که خریدار لازم نیست برای امکانات اضافی که برای کامیون در نظر گرفته‌شده است هزینه ی اضافی پرداخت نماید. به‌طور حتم، راننده‌ای که در هر سال بیش از 150,000 کیلومتر مسافت می‌پیماید، به این‌که راحتی صندلی در نحوه رانندگی وی تأثیرگذار است اعتقاد دارد. به همین سبب، مان مجهز به صندلی پنوماتیک قابل تنظیم در چند جهت با قابلیت حمایت کامل از گردن، کتف، کمر و ران‌ها و گرم‌کن، به همراه کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای قابل تنظیم می‌باشد.

تخت کامیون مان
تخت کامیون مان
  • مصرف سوخت TGX:

از آن جا که 30 درصد درآمد هر راننده صرف بهای سوخت می‌شود، موتور مان جدید در امر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، به راننده کمک شایانی می‌کند. موتور دیزلی این کشنده قابلیت پیمایش 1.5 میلیون کیلومتر را به‌صورت تضمینی از سوی کمپانی دارد. موتور خطی دیزلی TGX مجهز به توربو شارژر می‌باشد و 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. با استفاده از گیربکس TipMatic، مصرف سوخت این کشنده به طرز چشم‌گیری کاهش‌یافته است. مان جدید در مدل‌های 4×2، 6×2، 6×4 عرضه می‌گردد. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز ایمنی و کیفیت سواری را بالا برده است.

موتور کامیون مان
موتور کامیون مان

 

سخن آخر:

مان TGX 2016 با افتخار سنت‌های مرسوم کارخانه در ارائه‌ی قدرت بالا، دینامیک برجسته و مصرف سوخت پایین را نشان می‌دهد. ترکیب عالیِ مصرف سوخت پایین، گیربکس 12 سرعته تیپ ماتیک و گارانتی چشمگیر، خیال خریداران را از هر بابت راحت می‌کند. لازم به ذکر است که تمام این کشنده‌ها دارای 3 سال یا 450,000 کیلومتر گارانتی می‌باشند.

دانلود مقالات به صورت pdf

دانلود مقاله

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
کرایه کامیون برای اسباب کشی | استعلام کرایه خاور مسقف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =