نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری

نحوه محاسبه باربری بین شهری

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری برای افرادی که قصد حمل بار از شهری به شهر دیگر را دارند بسیار مهم بوده و همواره یکی از سوالاتی که ذهن صاحبین بار را به خود مشغول میکند این است که برای ارسال بار چه مقدار هزینه را باید در نظر داشته باشند.

با توجه به این که باربری بین شهری به صورت تخصصی  و متناسب با نوع بار و وزن بار صورت میگیرد، هزینه های باربری و نرخ کرایه حمل بار نیز به صورت تخصصی محاسبه میشود و برای هر بار متغیر است.

بنابراین برای اینکه با نحوه محاسبه کرایه حمل بار بیشتر آشنا شوید لازم است تا عوامل تاثیر گذار بر نرخ کرایه حمل بار به شهرستان ها را بشناسید.

پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که محاسبه کرایه باربری به شهرستان چگونه است.

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری در شرکت های حمل و نقل چگونه است؟

همانطور که گفته شد هزینه های حمل و نقل و باربری بین شهری متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد اما شاید برایتان سوال باشد که شرکت های حمل و نقل برای محاسبه کرایه حمل بار به شهرستان ها چگونه عمل میکنند؟

شرکت های حمل و نقل برای محاسبه کرایه باربری با توجه به نوع بار و نوع کامیون مورد نیاز برای حمل بار از دو روش استفاده میکنند.

روش های محاسبه نرخ کرایه باربری: 1- مفهوم تن بر کیلومتر، 2-مذاکره و توافق

محاسبه کرایه بر اساس مفهوم تن بر کیلومتر

بر اساس توافقاتی که اخیرا بین سازمان های حمل و نقل صورت گرفته برای ارسال بار از تهران به شهرستان ها نرخ های مشخصی بر اساس تناژ بار و مسافت طی شده ، مشخص شده است.

که البته این نرخ های تن بر کیلومتر بیشتر برای مشخص شدن کف قیمت باربری برای هر شهرستان مورد استفاده قرار میگیرد و کرایه نهایی معمولا بر اساس توافقاتیست که با راننده صورت میگیرد.

محاسبه کرایه بر اساس مذاکره و توافق با راننده های بین شهری

در بیشتر موارد محاسبه نرخ کرایه باربری در کشور ما برای حمل بار های شهری و بین شهری، بر اساس مذاکره و توافق مشخص میشود به گونه ای که در برخی موارد برای حمل محموله های خاص نرخ کرایه عملا معنی ندارد و لازم است بصورت کامل با راننده توافق شود.

مثلا حمل بارهای ترافیکی و یا حمل بارهای فوق سنگین به صورت شهری و بین شهری با توجه به این که نیازمند کامیون های خاص مثل کمرشکن یا بوژی هستند، کرایه شان فقط به صورت توافقی مشخص میگردد.

نحوه محاسبه باربری تهران به شهرستان
نحوه محاسبه باربری تهران به شهرستان

علت متغیر بودن کرایه های باربری به شهرستان ها

اگر به دنبال علت اصلی متغیر بودن کرایه های باربری هستید، باید به شما بگویم که علت اصلی آن، متغیر بودن اجناس و سایر موارد مورد نیاز کامیون داران در کشور ماست که عموم مردم آن را به افزایش نرخ ارز نیز نسبت میدهند.

لوازم یدکی و قطعات، لاستیک، روغن موتور، فیلتر هوا و … از جمله لوازم مصرفی برای کامیون ها هستند که به صورت دوره ای نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند، که این موارد همواره دستخوش نوسانات قیمتی هستند و هزینه های رانندگان را افزایش میدهد.

علاوه بر مورد گفته شده عوامل دیگر هستند که در متغیر بودن و محاسبه نرخ کرایه باربری تهران به شهرستان تاثیرگذارند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر محاسبه هزینه حمل بار

نوع کامیون

خودرو های باربری با توجه به ظرفیت و ابعادشان برای حمل بار های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که نوع کامیون مورد نیاز باربری تاثیر مستقیم در نرخ کرایه خواهد داشت.

این که کامیون مورد نیاز شما چیست را کارشناس حمل و نقل مشخص میکند که در این زمینه میتوانید با کارشناسان حمل و نقل باربری و اتوبار جهان پیمان بار در تماس باشد و مشورت کنید.

محل بارگیری و تخلیه

مسافت و جایگاه بارگیری و تخلیه بار از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کرایه باربری بین شهری هستند. با بیشتر شدن مسافت، کرایه باربری نیز افزایش می یابد.

همچنین اگر محل بارگیری و تخلیه به صورت صعب العبور باشد به گونه ای که تردد ماشین های سنگین به سختی صورت گیرد، میتواند موجب افزایش نرخ کرایه باربری برای شهرستان ها شود.

نوع بار و ارزش بار

یکی از مواردی که در باربری های معتبر صورت میگیرد، بیمه بار است که هزینه بیمه بار متناسب با ارزش مالی بار است و هرچه بار ارزشمند تر باشد، هزینه بیمه آن نیز بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال بار هایی مثل کیسه گچ یا ضایعات کاغذ ارزش مالی کمتری نسبت به آهن آلات دارند، بنابراین اگر مسیر و تناژشان با هم یکسان باشد، با توجه به بیمه باربری شان، کرایه آنها با هم دیگر متفاوت خواهد بود.

برای بارهایی که اصطلاحا بارهای ترافیکی هستند، با توجه به این که نیازمند اسپورت و سایر خدمات و مجوز های ترافیکی هستند، نرخ کرایه متفاوت است.

برای ارسال انواع با از تهران به تمامی شهرستان ها میتواید با اتوبار جهان پیمان بار در تماس بوده و صفر تا صد خدمات حمل بار با بهترین و منصفانه ترین نرخ کرایه را از ما بخواهید.

نحوه محاسبه هزینه ارسال بار بین شهری
نحوه محاسبه هزینه ارسال بار بین شهری

هزینه حمل بار بین شهری برای انواع کامیون ها

کامیون های باربری انواع گوناگونی دارد که از آنها میتوان برای باربری بین شهری استفاده نمود، نرخ کرایه حمل بار با انواع کامیون ها متفاوت است که به ترتیبی که در زیر آمده، نرخ کرایه شان افزایش می یابد، در واقع میتوان نیسان را به عنوان ارزان ترین و بوژی را به عنوان گران ترین کامیون حمل بار به شهرستان ها معرفی نمود.

باربری بین شهری با نیسان

باربری بین شهری با خاور

باربری بین شهری با خاور مسقف

باربری بین شهری با کامیون تک

باربری بین شهری با کامیون جفت

باربری بین شهری با تریلی کفی

باربری بین شهری با تریلی بغلدار

باربری بین شهری با ترانزیت

باربری بین شهری با کمرشکن

باربری بین شهری با بوژی

برای محاسبه نرخ کرایه باربری هرکدام از کامیون ها با اتوبار جهان پیمان بار تماس بگیرید.

کرایه باربری بین شهری
کرایه باربری بین شهری

نحوه استعلام کرایه باربری بین شهری

برای استعلام و اطلاع از کرایه باربری بین شهری، در ابتدا باید نوع بار، ارزش مالی بار، محل دقیق بارگیری و تخلیه و تایم دقیق بارگیریتان را مشخص نمایید و بعد از تماس با ما از طریق شماره های درج شده در سایت، نرخ کرایه را به شما خواهیم گفت.

نکته ای که در استعلام کرایه باید به آن توجه داشته باشید این است که کرایه های اعلام شده تا یک روز یعنی نهایتا 24 ساعت معتبر بوده و معمولا با تلرانس 10 درصدی اعلام میشوند.

بنابراین بهترین زمان برای استعلام کرایه 4-5 ساعت قبل از بارگیری است.

استعلام هزینه باربری بین شهری
استعلام هزینه باربری بین شهری

نتیجه گیری محاسبه هزینه ارسال بار به شهرستان ها

در این مقاله سعی کردیم با معرفی عوامل تاثیرگذار بر نرخ کرایه باربری بین شهری از جمله:

نوع کامیون مورد نیاز

بیمه باربری

مسافت

شما را با نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری آشنا کنیم، در صورتی که سوال یا ابهامی در این زمینه دارید و به دنبال باربری ارزان برای حمل بار به شهرستان هستید، میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت، تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
حمل بار از تهران به کردستان | باربری ارزان تهران به کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =