نکات مهم حمل بار با کامیون

نکات مهم حمل بار با کامیون

مقدمه

اگر شما به حمل بار با کامیون نیاز دارید نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. انتخاب مناسب‌ترین کامیون برای حمل بار شما یکی از مهمترین اقداماتی است که شما برای حمل بار باید انجام دهید. با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی نکات مهم حمل بار با کامیون بپردازیم.

نکات مهم حمل بار با کامیون

1) بررسی اندازه کامیون مورد نیاز:

از نکات مهم حمل بار با کامیون میتوان به اندازه ی کامیون اشاره کرد. کامیون‌ها در نگاه اول ماشین‌های بزرگی به چشم می‌آیند که انتظار ظرفیت بالایی از آنها وجود دارد. همین امر باعث می‌شود گاهی افراد در انتخاب کامیون مورد نیاز خود دچار اشتباه شوند. هر کامیون ظرفیت ذخیره سازی و گنجایش متفاوتی برای حمل بار دارد و این میزان را معمولا برحسب مترمکعب اندازه‌ گیری می‌کنند. این اندازه تمام فضای خالی قابل بارگیری از کف تا سقف کامیون را بیان می‌کند ولی معمولا کارگران حمل بار نمی‌توانند تمام این فضا را پر کنند مگر اینکه بسته بندی کنندگان متخصصی باشند.

شاید انتظارش را نداشتید ولی انتخاب کامیون با ابعاد مناسب تأثیر زیادی در موفقیت حمل بار شما دارد. بدترین اتفاقی که این بین می‌تواند برای شما رخ بدهد انتخاب کامیون کوچکتر از نیازتان است. این اتفاق باعث می‌شود که کامیون مجبور شود برای حمل تمام بار شما بیش از یک بار رفت‌وآمد کند و قطعا روی هزینه‌ی باربری شما تأثیر خواهد داشت. یا اگر کامیونی بزرگتر از نیاز خود انتخاب کنید، زمانی که به مقصد برسد می‌بینید که اکثر لوازمتان یا آسیب دیده یا شکسته است.

برای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید از شرکت حمل و نقل طرف قراردادتان راهنمایی بگیرید. شرکت‌های اتوبار با توجه به مقدار بار شما را راهنمایی می‌کنند.

به طور مثال اگر شما قصد تعویض منزل و اثاث کشی دارید، شرکت خدمات دهنده با توجه به میزان لوازم منزل قبلی، شما را برای انتخاب کامیون مناسب راهنمایی می‌کند. مثلا معمولا برای یک خانه‌ ی سه خواب کامیون 20 فوت توصیه می‌شود.

2) تدارکات و تجهیزات مورد نیاز را در نظر بگیرید:

تجهیزات
تجهیزات حمل بار

معمولا برای بارگیری کامیون حمل بار تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا انتقال بار به داخل کامیون را ممکن و یا تسهیل می‌کنند. لوازمی مانند گاری‌های کوچکی که حمل بارهای سنگین را راحت می‌کنند یا پدهای محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم خانگی و یا حتی جرثقیل برای محموله‌های سنگین و بزرگ.

از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید مسیری است که کامیون باید طی کند. تردد در برخی خیابان‌ها و جاده‌ها بنا به مناسبت‌ها، رویدادها و غیره به صورت دائم یا موقت محدود هستند. از طرفی برخی جاده‌ها و خیابان‌ها از نظر ارتفاع وسیله نقلیه نیز دارای محدودیت هستند.

مورد دیگر اینکه گواهینامه و مدارک راننده را حتما چک کنید. خود کامیون را هم چک کنید و از وضعیت سلامت ماشین آگاه شوید تا مطمئن شوید که نواقص احتمالی موجود به پای شما نوشته نشود.

3) مطمئن شوید که لوازمتان بیمه شوند:

بیمه
بیمه کامیون

از دیگر نکات مهم حمل بار با کامیون بیمه است. از آنجایی که حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند همیشه باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. از این رو لازم است که همواره کامیون حمل بار و تمام وسایل داخل آن بیمه شوند تا در صورت تصادف یا دزدیده شدن اموال امکان جبران خسارت وجود داشته باشد.

ما در اتوبار و باربری جهان پیمان بار در سال 1384 به منظور اطمینان بخشیدن در ارسال کالا اقدام به تأسیس یک واحد از نمایندگی‌های شعب فعال بیمه ایران نمودیم و سلامت کالای شما را تا رسیدن به مقصد تضمین می‌کنیم.

4) با برنامه ریزی پیش بروید:

مانند هر شغلی که ایامی از سال دارای بیشترین حجم کاری هستند، باربری نیز همینطور است. معمولا بیشتر جابجایی‌ها در فصل تابستان انجام می‌شود و همچنین پایان ماه‌ها نیز ایام شلوغی هستند. پیدا کردن اتوبار در این مواقع بسیار مشکل است بنابراین پیدا کردن و رزرو اتوبار را جدی بگیرید و به دقایق آخر موکول نکنید. برای اطمینان می‌توانید حداقل از دو هفته‌ی قبل کامیون خود را از طریق اتوبار رزرو کنید.

5) قیمت و تعرفه‌ی حمل بار را با یکدیگر مقایسه کنید:

خدمات باربری همانطور که از اسمش پیداست مانند دیگر خدمات، یک کالای خاص نیست که بتوان قیمتی واحد و مشخص برای آن مشخص کرد و عوامل مختلفی روی آن تاثیرگذار است. تعرفه حمل بار به نوع خدماتی که اتوبار موردنظر ارائه می‌دهد و دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت متغیر بوده و از قبل نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آن عنوان کرد.

اتوبارها معمولا دارای یک تعرفه حمل بار روزانه برای اجاره‌ی کامیون هستند. علاوه بر این مبلغ، مبلغی را نیز به ازای هر کیلومتر دریافت می‌کنند. اتوبارهایی هم هستند که جدا از موارد ذکرشده تعرفه‌ای متفاوت برای روزهای مختلف هفته در نظر می‌گیرند و طبیعتا در روزهایی که تقاضای کمتری وجود دارد هزینه‌ی کمتری نیز دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر خودتان تعیین کننده‌ ی روز جابجایی هستید می‌توانید ایام وسط هفته که متقاضی کمتری برای حمل بار وجود دارد را انتخاب کنید تا هزینه‌ی کمتری را متحمل شوید.

مسافتی که قرار است طی شود هم از عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت است. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر برای حمل و نقل بین شهری می‌خواهید کامیون اجاره کنید، از انواع مسقف آن انتخاب کنید تا در صورت بارندگی خسارتی به بار شما وارد نشود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
ترانزیت

دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =