حمل بار بین شهری

حمل بار بین شهری

منظور از حمل بار بین شهری چیست؟

حمل بار بین شهری به طریق مختلفی قابل انجام است. افراد برای جابجایی بارهایشان و یا برای رساندن وسیله‌ای از یک مکان به مکانی دیگر، از حمل بار بین شهری به ویژه باربری تهران به دیگر نقاط کشور استفاده می‌کنند. البته بیشتر افرادی که از این سبک از حمل‌ونقل استفاده می‌کنند، افراد بازاری، کاسبان مشاغل آزاد و کارگاه‌هایی که محصولات خاصی را برای مردم آن منطقه یا ناحیه تولید می‌کنند، می‌باشند. شرکت جهان پیمان بار ارائه‌دهنده با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خدمات حمل بار بین شهری برای انواع اقلام تزئیناتی کوچک و بزرگ، اداری، تولیداتی، مسکونی و بازرگانی به صورت تک مسیره و یا چند مسیره با بیمه‌نامه کتبی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم حمل بار بین شهری را بررسی کنیم؛ در نتیجه با ما همراه باشید.

حمل بار بین شهری
حمل بار بین شهری

از چه ماشین‌هایی برای حمل بار بین شهری استفاده می‌شود؟

زمانی که یک فرد و یا یک گروه به فکر اسباب‌کشی و جا به جایی لوازم خود می‌افتند، در گام نخست باید مجموعه‌ای از بهترین افراد و ماشین‌های باربری را انتخاب نمایند. ماشین‌های حمل بار بین شهری متفاوت هستند. چرا که وابسته به نوع و حجم لوازم، قاعدتاً از ماشین‌های متفاوتی استفاده خواهد شد. حمل بار بین شهری در صورتی که حجم بالایی را داشته باشد، باید از ماشین‌های سنگین و سرپوشیده استفاده شود. این در حالی است که به منظور حمل بارهای سبک‌تر، نیازی به استفاده و انتخاب ماشین‌های سنگین نیست. در نتیجه ماشین‌های باربری و حمل بار بین شهری در هر بخش بسته به نوع بار انتخاب می‌شوند. البته که مشتریان در انتخاب این ماشین‌ها نیز سهم عمده‌ای خواهند داشت و می‌توانند بر اساس شرایط مورد نظر خود، بهترین ماشین مد نظر را انتخاب نمایند.

خودروهای سنگین و سبک دو نوع از انواع خودروهای باربری به شمار می‌روند. این خودروها به صورت کلی عبارت‌اند از:

  • تریلی
  • کامیون
  • وانت
  • نیسان

ویژگی‌های سفیران شرکت های حمل بار بین شهری

  1. رانندگان شرکت های حمل بار بین شهری باید حرفه‌ای و با تجربه باشند
  2. از صبر و حوصله کافی برخوردار باشند.
  3. از توانایی و قدرت کافی بدنی برخوردار باشند.
  4. از ساعات منع تردد به خوبی مطلع باشند.
  5. آمادگی لازم برای مواجه با بارش برف و باران و رانندگی در جاده با شرایط سخت را داشته باشند.
  6. مسئولیت پذیر باشند و بتوانند بار را در اسرع وقت و بدون هرگونه آسیب به مقصد برسانند.

شرکت حمل‌ونقل جهان پیمان بار با بهره‌گیری از رانندگان حرفه‌ای و با تجربه و خودروهای حمل‌ونقل مناسب و مجهز آماده حمل بار بین شهری می‌باشد.

حمل بار بین شهری
حمل بار بین شهری

مواردی که در حمل بار بین شهری باید در نظر گرفته شود

  •   استفاده از بسته‌بندی صحیح
  •   استفاده از پرسنل و کارگران دوره دیده و حرفه‌ای
  •   چیدمان درست و صحیح بار در ماشین حمل اثاثیه
  •   انتخاب مناسب ماشین اسباب‌کشی جهت حمل بار بین شهری
  •   بررسی سلامت و ایمنی ماشین پیش از شروع حمل بار بین شهری
  •   تعیین مناسب‌ترین مسیر و اعلام آن به مشتری
  •   تعیین زمان دقیق رسیدن بار به مقصد
  •   استفاده از رانندگان با سابقه و مجرب با آشنایی لازم

حمل بار بین شهری نیاز به‌دقت خاصی در هنگام بار زدن دارد. همچنین استفاده از رانندگان حرفه‌ای دارد؛ که این مورد نیز حتماً باید در نظر گرفته شود. شرکت جهان پیمان بار دارای جدیدترین ماشین‌های حمل بار بین شهری و اتوبار می‌باشد. می‌توانیم سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها را برای ارسال بار به شهرستان ارائه نماید. 

روش‌های حمل بار بین شهری

روش اول:

 بعد از دریافت خرده بار از مشتری و صدور فاکتور، در صورت نیاز به بسته‌بندی، نسبت به بسته‌بندی بار اقدام کرده سپس با توجه به وزن و ابعاد و حجم بار برای ارسال بار با اتوبوس اقدام می‌شود. بعد از رسیدن خودروی حمل بار (پست بار) به شهر مورد نظر، تخلیه بار انجام شده و متصدی باربری، بار را به فرد مربوطه (گیرنده بار) در ترمینال که همان روش کارگو می‌باشد تحویل می‌دهد. 

روش دوم:

 بعضی مواقع از روش دیگری به نام روش حمل‌ونقل درب به درب برای حمل بار بین شهری استفاده می‌شود. به این ترتیب که شرکت حمل‌ونقل از درب منزل (مبدأ) مشتری که همان فرستنده بار محسوب می‌شود، بار را تحویل می‌گیرد.

در این روش سفیران با توجه به وزن و اندازه خرده بار با وسایلی همچون موتور یا وانت به محل آدرس مشتری مراجعه کرده و بعد از تحویل بار از مشتری، آن را به انبار مرکزی می‌دهد تا از آنجا برای حمل بار با اتوبوس (باربری اتوبوس) اقدام شود و مرسوله به شهر مورد نظر ارسال شود و درب منزل گیرنده توسط نمایندگان ما در شهر مقصد تحویل داده شود. 

نکات مهم در انتخاب ماشین حمل بار بین شهری

انتخاب ماشین حمل خرده بار مناسب و با کیفیت یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار بر حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب به بار می‌باشد. معمولاً در هنگام انتخاب ماشین حمل بار به مواردی همچون نوع بار، نوع مسیر و جاده، مسافت، مدت زمان در نظر گرفته شده برای تحویل بار، شرایط آب و هوایی جاده توجه می‌شود.

شرکت حمل بار بین شهری جهان پیمان بار در اسرع وقت و با رعایت نکات ایمنی کلیه خدمات مربوط به حمل و جابجایی مرسوله شما را به بهترین نحو انجام می‌دهد. برای مشاوره در مورد حمل‌ونقل مرسوله خود با گروه حرفه‌ای و با تجربه جهان پیمان بار تماس حاصل فرمایید.

حمل بار بین شهری
حمل بار بین شهری

تعرفه حمل بار بین شهری

نرخ حمل بار بین شهری یا نرخ کرایه حمل بار توسط کامیونت‌ها دائمی و ثابت نیست و هر روز با توجه به میزان خودروی موجود در پایانه و شرایط بارگیری تغییر می‌کند. به همین خاطر به نرخی که چند روز قبل از باربری استعلام کرده‌اید بسنده نکنید و برای دریافت قیمت قطعی همان روز بارگیری با کارشناس باربری تماس حاصل کرده و قیمت همان روز را استعلام بفرمایید.

عوامل زیادی روی تغییرات قیمت باربری تاثیر می‌گذارد از جمله‌ی تعطیلات رسمی، مذهبی، جشن‌ها و مراسمات مذهبی، تعطیلات آخر هفته یا بین هفته، آب و هوا و وضعیت جاده‌های کشور که روی کم یا زیادشدن ناوگان تاثیر می‌گذارد و این  به نوبه خود روی قیمت نهایی حمل بار بین شهری تاثیر خواهد گذاشت.

انتخاب شرکت مناسب برای حمل بار بین شهری

اولین نکته در انتخاب شرکت مطمئن بین شهری ارائه بیمه‌نامه و بارنامه قابل اطمینان در این شرکت است. صدور بیمه معتبر و بارنامه به شما این تضمین را می‌دهد که اثاثیه و بارتان در باربری بین شهری به صورت تضمین شده به مقصد می‌رسد. این نکته از بارزترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن حمل بار بین شهری است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتریان از نکات مهم در انتخاب یک شرکت به خصوص حمل بار بین شهری است. کنترل کیفیت تجهیزات و ماشین‌های اسباب‌کشی و رانندگان از دیگر ویژگی‌های یک شرکت حمل‌ونقل خوب است.

همچنین تجهیزاتی که در بسته‌بندی و حمل بار توسط یک شرکت به کار گرفته می‌شود. از دیگر معیارهایی است که با آن می‌توان به خوب یا بد بودن آن پی برد. یک شرکت خوب به اثاثیه و لوازم مشتری اهمیت می‌دهد. از این رو از بهترین تجهیزات در بسته‌بندی و حمل بار استفاده می‌کند. کادر پرسنلی شرکت از دیگر معیارهای انتخاب آن است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی اصولی از دیگر ملاک‌ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون شهری و بین شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت در تهران معرفی نموده است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری تهران به بوشهر | حمل بار به بوشهر از تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =