جدیدترین کامیون های شرکت تویوتا

toyota

معرفی شرکت toyota

تویوتا(toyota) یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتا قرار دارد و بزرگ‌ترین شرکت خودروساز در دنیا شناخته می‌شود. ما در این مقاله سعی داریم جدیدترین کامیون‌های شرکت تویوتا را به شما معرفی کنیم.

مقدمه

بااهمیت پیدا کردن مسائل زیست‌محیطی و افزایش آلاینده‌ها در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان بین‌المللی خودرو تصمیم گرفتند محصولاتی که تولید می‌کنند، بر مبنای سوخت‌های پاک طراحی شوند. نام یکی از این خودروسازان، toyota نام دارد که اولین برند پرفروش خودرو در دنیا محسوب می‌شود.

این تولیدکننده ژاپنی، درحالی‌که دنیا به سمت تولید خودروهای هیبرید و الکتریکی پیش می‌رود، این شرکت بخش عظیمی از سرمایه خود را صرف طراحی و تولید نمونه‌های هیدروژنی علی‌الخصوص خودروهای کار و تجاری کرده است.

در همین بین، دو مدل اتوبوس هیدروژنی Sora و کامیون‌ هیدروژنی Alpha را تولید و عرضه کرده است و به‌تازگی یک نمونه توسعه‌یافته به نام Beta را رونمایی کرده است.

اینکه toyota به تولید خودروهای هیدروژنی مصمم است، دلیل بر آن نمی‌شود که نمونه‌های الکتریکی را تولید نمی‌کند، بلکه زمانی که تعداد زیادی از سازندگان خودرو شناخت دقیق و زیادی از سوخت‌های پاک نداشتند، تویوتا درزمینهٔ تولید خودروهای هیبرید فعالیت می‌کرد.

به همین دلایل toyota را پیشرو تولید خودرو بر اساس سوخت‌های جدید می‌شناسند و حالا باید منتظر شد و دید که آیا این غول خودروساز ژاپنی، قادر است تا محصولات هیدروژنی دنیا را تصاحب کند یا خیر.

جدیدترین کامیون های شرکت تویوتا

 

beta
کامیون هیدروژنی Beta

 کامیون هیدروژنی Beta

تویوتا اخیراً یک مدل کامیون هیدروژنی به نام (Beta) را در ایالت میشیگان ایالات‌متحده آمریکا رونمایی کرد. این خودرو جدید که در دسته کامیون‌های کلاس 8 قرار دارد، بعد از هر سوخت‌گیری، باید مسافتی در حدود 500 کیلومتر را طی کند.

 

در ضمن این کامیون از پیل سوختی (Mirai) و باتری 12 کیلووات استفاده می‌کند. toyota تلاش کرده است تا کارایی و عملکرد این کامیون را در مقایسه با سایر نسخه‌های قبلی مانند Alpha بهبود بخشد. از تغییراتی که در این خودرو اعمال‌شده، طراحی کابین و جعبه سوخت است.

alpha
کامیون هیدروژنی Alpha

کامیون هیدروژنی Alpha

در سال 2017 میلادی شرکت تویوتا خبری را منتشر کرد که قصد دارد تولید کامیون‌های هیدروژنی را شروع کند. در همین راستا اولین نمونه آن را بانام Alpha معرفی کرد. این کامیون از دو واحد پیلی سوختی استفاده می‌کند. این سیستم را قبلاً در مدل سواری پیل سوختی خود یعنی toyota Mirai استفاده کرده بود.

این کامیون از نوع باتری‌های ۱۲ کیلووات ساعتی است که برق لازم برای موتور الکتریکی ۶۷۰ اسب بخاری این کامیون تأمین می‌کنند. این موتور الکتریکی می‌تواند 36 تن بار را جابه‌جا کند و 1800 نیوتون‌متر گشتاور دارد.

هر بار که این مدل کامیون را سوخت‌گیری کنید، به 5 دقیقه زمان نیاز دارد و می‌تواند مسافت 320 کیلومتر را طی کند. این کامیون پس از گذراندن تست‌های جاده‌ای، توانسته 10 هزار مایل را به‌صورت آزمایشی و بدون بروز هیچ‌گونه مشکلی طی کند؛ هرچند که مسافت طی شده آن از Beta کمتر گزارش‌شده است.

دو کامیون Alpha و Beta ازلحاظ قدرت و وزن شبیه یکدیگر هستند و تویوتا تفاوت چندانی را در فاصله بین‌ محورها و فضای کابین اعمال نکرده است.

new sora
new sora

 اتوبوس هیدروژنی Sora

شرکت toyota در کنار تولید خودرو Mirai، یک اتوبوس دیگری به نام Sora را تولید و عرضه کرد. این اتوبوس به دو پکیج پیل سوختی باقدرت ۱۱۴ کیلووات مجهز شده است که هرکدام برق موردنیاز موتورهای الکتریکی متناوب سنکرون ۱۱۳ کیلووات را فراهم می‌کنند. البته Toyota هنوز از باتری نیکل و فلز هیبرید (NiMH) در سطح بسیار کم استفاده می‌کند.

اتوبوس ۱۰.۵۲۵ متری Sora می‌تواند 79 مسافر شامل ۲۳ نفر نشسته (با احتساب راننده) و ۵۶ نفر ایستاده هستند که در مقایسه با اتوبوس‌های معمولی، از ۱۰ مخزن هیدروژن با مجموع ۶۰۰ لیتر و تحت‌فشار اسمی ۷۰ مگاپاسکال استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های اضطراری جالب این اتوبوس این است که از سیستم منبع تغذیه خارجی استفاده می‌کند که به‌وسیله CHAdeMO به اتوبوس متصل می‌شود و تا ۹ کیلووات برق را برای آن تأمین می‌کند. درنتیجه این سیستم می‌تواند ۲۳۵ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به اتوبوس تحویل دهد که به نظر می‌رسد بسته به شرایط استفاده، بین یک تا دو روز کاری ظرفیت داشته باشد. این اتوبوس شهری می‌تواند تا 70 مسافر را جابه‌جا کند و توسط شرکت HINO زیرمجموعه Toyota توسعه‌یافته است.

 برنامه‌های آینده تویوتا

با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد تولید این سه خودروی کار و تجاری و یک مدل سواری هیدروژنی تنها محصولات هیدروژنی تویوتا نباشند. این شرکت خودروسازی اعلام کرده است که تصمیم گرفته است تا نسل‌های دیگری از خودروهای پیل سوختی را هم تولید کند که این مدل‌ها شامل کامیون‌های تجاری، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندی‌ها خواهد بود.

این شرکت موفق شده است 500 کیلومتر شعاع حرکتی را به محصولات هیدروژنی خود اختصاص دهد ولی اعلام کرده است که این میزان را در گام اول به 750 کیلومتر و تا سال 2025 به 1000 کیلومتر افزایش خواهد داد.

یکی دیگر از اهداف این شرکت این است که در آینده نزدیک، خودروهای هیدروژنی را در مقدار بسیار زیاد تولید کرده و هدف از این کار را کاهش استفاده از مواد گران‌بها مانند پلاتین در اجزای محصولات پیل سوختی اعلام کرده است.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
کرایه کامیون برای اسباب کشی | استعلام کرایه خاور مسقف

دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =