باربری درون شهری و برون شهری

باربری درون شهری و برون شهری

باربری به طور کلی به دو دسته باربری درون شهری و باربری برون شهری تقسیم می‌شود. اغلب از وسایل باربری درون شهری برای جابجایی اثاثیه، خرید لوازم خانگی جدید یا جابجایی کالای کارخانه ها استفاده می شود. اما در باربری برون شهری هدف جابجایی کالا از یک شهر به شهری دیگر است.

باربری برون شهری

باربری برون شهری به روش‌هاي مختلفی قابل انجام است. صاحبان كالا برای جابجایی و انتقال بار از شهر مبدا به شهري ديگر (يا پايانه های مرزي) از باربری برون شهری استفاده می‌کنند.

البته بیشتر کسانی که از این باربری استفاده می‌کنند، افراد بازاری، کاسبان مشاغل آزاد و کارگاه‌ ها و کارخانه‌هایی هستند که محصولاتی  را برای در یک منطقه یا ناحیه تولید کرده و می‌خواهند به نقطه‌ای دیگر بفرستند.

شرکت جهان پیمان بار ارائه‌ دهنده با کیفیت‌ ترین و ارزانترین باربری برون شهری برای انواع بار و کالاها تک مسیره یا چند مسیره با بیمه‌ نامه کتبی است. 

باربری درون شهری و برون شهری
ویژگی ها و تعرفه باربری درون شهری

تعرفه باربری برون شهری

تعرفه باربری برون شهری تحت تاثیر عوامل مختلفی است به همین دلیل گزارش قیمت واقعی در این مقاله امکان پذیر نیست. اما با ارتباط با شرکت جهان پیمان بار می‌توانید برای دریافت تعرفه باربری برون شهری مشاوره رایگان بگیرید. این کار باعث می‌شود که هزینه‌های حمل کالا کمتر شود. کارشناسان شرکت آماده جوابدهی به سوالات شما در رابطه با باربری برون شهری هستند.

نرخ حمل بار برون شهری یا نرخ کرایه حمل بار توسط کامیون‌ها ثابت نیست و هر روز با توجه به تعداد خودروهای در دسترس و شرایط بارگیری تغییر می‌کند. به همین دلیل به قیمتی که قبلا استعلام کرده‌اید بسنده نکنید و برای دریافت قیمت همان روز بارگیری با کارشناس تماس حاصل کرده و قیمت را استعلام کنید.

عوامل موثر

اما به طور کلی می توان گفت که عواملی هستند که بر قیمت باربری تاثیر گذارند. از عوامل موثر مسافت است. هر قدر مسافت طی شده بیشتر باشد، هزینه آن هم بالاتر می رود.

علت دیگر وضعیت جوی است که باعث کمبود خودروهای باربری و افزایش هزینه می شود. اما با جهان پیمان بار نگران نباشید.

مهم‌ترین عاملی که در قیمت باربری برون شهری تاثیر گذار است نوع وسیله حمل بار است. ابعاد کامیون ها با توجه به توان کامیون، نوع و وزن کالای مورد نظر تعیین می‌شود. هر قدر که از وسیله بزرگ‌تری برای حمل بار استفاده شود به همان مقدار به هزینه‌ باربری اضافه خواهد شد.

وزن کالایی که کامیون حمل می‌ کند ارتباط مستقیم با قیمت باربری کالا دارد. به‌ عبارت‌ دیگر هر چه وزن کالا کمتر باشد قیمت هم پایین تر می‌آید.

قیمت سوخت کامیون یا وانت بار نهم یز از جمله عواملی است که بر روی قیمت باربری موثر است. با توجه به فاصله، مقدار سوخت مصرفی کامیون افزایش می‌ یابد. موارد موثر دیگری هم وجود دارد که در مقاله قیمت حمل بار به‌ تفصیل به بررسی آن پرداخته شده.

باربری درون شهری و برون شهری
وضعیت جوی بر روی تعرفه باربری تاثیر گذار است

باربری درون شهری

باربری درون‌شهری به حمل کالاها در مسافتی کوتاه و داخل ی شهر یا محدوده خاص گفته می شود. طبیعی است که هزینه این نوع باربری نسبت به برون شهری بسیار کمتر باشد. در واقع حمل و نقل به سه دسته هوایی، زمینی و دریایی تقسیم می‌شود. یکی از روش‌های زمینی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد حمل و نقل بین شهری است. در این روش از وسایل نقلیه سنگین یا نیمه سنگین استفاده شده که بسته به شهر محل اقامت ممکن است در ساعات خاصی مجاز به سفر باشند.

تعرفه باربری درون شهری

همانطور که از نام این نوع باربری مشخص است بار در داخل شهر حمل شده و هزینه باید بسیار کمتر از نوع برئن شهری است. نرخ حمل بار به دلیل عوامل مختلفی در سطح شهر متفاوت است و عوامل مختلفی بر این نرخ تأثیر می گذارد. مهمترین عوامل عبارتند از:

مقدار بار

بسته به میزان بار شما، قطعاً جابجایی سخت تر یا آسان تر خواهد شد. بنابراین میزان جابجایی نیز متفاوت خواهد بود.

فاصله

درست است که بار در داخل شهر حمل می شود، اما این هزینه بسته به فاصله و مسافت متفاوت خواهد بود.

نوع وسيله حمل

در این کار از وسايل نقليه سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌شود که با توجه به میزان بار و حساسیت آن ها نوع وسيله متفاوت و قیمت متفاوت خواهد بود.

باربری درون شهری و برون شهری
در باربری درون شهری از کامیون های کوچک تر استفاده می شود

حساسيت كالا

حمل برخی از وسایل و بارهاي حساس و شكننده نياز به هزينه هاي بيشتري دارد.

ساعت کاری باربري

به طور کلی، هر شرکت ساعت کاری مشخصی را برای حمل و نقل در نظر گرفته است که غالباً بر اساس سه ساعت انجام می شود و با زمان بیشتر، هزینه افزایش می یابد.

خدمات جانبی بار

علاوه بر موارد فوق، سایر خدمات جدا بر هزینه ها هم تأثیر می گذارد.

انتخاب شرکت مناسب برای باربری برون شهری و درون شهری

اولین قدم در انتخاب شرکت مناسب برون شهری یا درون شهری تحویل بیمه‌ نامه و بار نامه معتبر در شرکت است. صدور بیمه و بارنامه معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که بار یا محصول شما تضمین شده به مقصد تحویل داده می شود. این نکته از مهم ترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن باربری است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتری ها از نکات دیگر در انتخاب یک شرکت حمل و نقل عالی است. کنترل تجهیزات و خودروهای حمل بار و تائید رانندگان از دیگر نکات یک شرکت باربری مناسب است.

شرکت مورد نظر باید کیفیت را در تمام مراحل انتقال بار از شروع بارگیری تا تحویل بار به صاحب کالا را تضمین کند. در این امور در عین حفظ کیفیت، سرعت عمل هم داشته باشد و با سریع ترین زمان ممکن کالا را به مشتری تحویل دهد.

هزینه های حمل بار منطقی باشد و از پیشنهاد قیمت های گزاف یا بسیار پایین که کیفیت کار را کم می کنند پرهیز کند. در تمام مراحل حمل ارائه مشاوره‌ ی مناسب و تخصصی ضروری است. شرکت جهان پیمان بار به عنوان ارزان ترین باربری متعهد به رعایت این موارد است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌ های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌ شناسی و برنامه‌ ریزی اصولی از دیگر ملاک‌ ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون شهری و بین شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت باربری معرفی نموده است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
حمل بار بین شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =