کامیون پیتر بیلت

کامیون-پیتر بیلت

کامیون پیتر بیلت:

پیتر بیلت در سال 1938 پا به عرصه تولید کامیون گذاشت و یکی از بزرگ‌ترین و ابر کامیون‌های دنیاست.

پیتر بیلت یکی از این نام‌هاست که در حال حاضر در تملک گروه پاکار PACCAR سومین گروه بزرگ کامیون سازی دنیا قرار دارد.در آمریکای شمالی اساساً کامیون در 8 کلاس تولید می‌شود.

پیتر بیلت از همان ابتدا هدفمند ساخته و مهندسی‌شده‌اند تا عملکردی فراتر از نیاز داشته باشند و انتظارات را از نو تعریف کنند. از آینده‌نگری و مهارت مهندسی تئودور اُلفرد پِتِرمَن، نامی خلق شد که امروز از آن به‌عنوان نماد خودروهای سنگین آمریکایی یاد می‌کنند.

این روزها برای کامیون پیتر بیلت روزهای خوبی است؛ این کمپانی به رکوردهای جدیدی درفروش دست پیداکرده و امروزه یکی از کامیون‌های پرفروش جهان است.

کامیون پیتر بیلت از زمان عرضه‌اش همچنان بی‌رقیب باقی‌مانده و برگ برنده‌ای برای شرکت سازنده محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی های این کامیون‌ این است که نسبت به کامیون های دیگر بدنه بسیار کشیده ای دارند.

در آخرین سال دهه اول فعالیت‌هایش، پیتر بیلت جایگاهش در بازار خودروهای سنگین آمریکا را با معرفی مدل 350 مستحکم‌تر می‌کند؛این مدل کامیون کلاسیک ماندگار که به یکی از محبوب‌ترین کامیون‌های زمان خود تبدیل می‌شود.

 آغاز دهه سوم فعالیت‌های پیتر بیلت با تغییراتی اساسی برای این کمپانی همراه است؛ تغییراتی که افسانه‌های تازه از آن‌ها خلق می‌شود. پیتر بیلت با ارتقای سطح تولید و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، توانمندی‌های ساخت خود را توسعه می‌دهد. کامیون‌های آلومینیومی سبک‌وزن اما قدرتمندی که با مدل 352 و اتاق مکعب بدون دماغش جان می‌گیرند، به علامت تجاری برند پیتر بیلتتبدیل می‌شوند.

کامیون پیتر بیلت
کامیون پیتر بیلت

 

طراحی بدنه پیتر بیلت

از سال ۲۰۱۴ که کامیون پیتر بیلت مدل ۵۶۷ برای نخستین بار به بازار عرضه شد، به‌جز چند تغییر جزئی و زیرپوستی کار زیادی بر روی طراحی بدنه انجام نداده است و بیشتر این تغییرات در قسمت‌های هواکش و خطوط الکترونیکی بوده است. البته کار بسیار مهمی که پیتر بیلت در این مدت انجام داده این است که به‌صورت تنگاتنگ با موتورسازانی مانند کامینز، اتون و آلیسون همکاری کرده تا بتواند به نیازهای مختلف ناوگان‌های حمل بار پاسخ بدهد.

کامیون‌های پیتر بیلت بدون سروصدا هستند و در کابین‌های خود از فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده‌اند. سیستم تهویه مطبوع که در جاده‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و در جاده‌های بیابانی برای راننده و سرنشینان، هوای کابین را خنک و مطلوب می‌کند.

کامیون پیتر بیلت ۵۶۷ با موتورها، گیربکس‌ها، شاسی‌ها و سیستم تعلیق‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به موتور دیزل کامینز X15 و گیربکس اتوماتیک اتون UltraShift اشاره کرد. ناگفته نماند که گیربکس های دستی همچنان مورد استقبال رانندگان هستند و حدود ۵۰ درصد از این کامیون‌ها با گیربکس دستی به فروش می رسند.

انواع کامیون‌های پیتر بیلت

یکی از این کامیون‌ها، کامیون پیتر بیلت389 از یک موتور 12/9 لیتری (تقریباً هشت برابر حجم موتور سمند) استفاده می‌کند. بااین‌وجود این موتور دیزلی غول‌پیکر است.

کامیون پیتر بیلت 351، سال 1954 معرفی می‌شود؛ مدلی که برای بیشترین مدت در تاریخ پیتر بیلت در خط تولید این کمپانی ماندگار می‌شود.

با معرفی مدل 358، پرنده پیتر بیلت برای اولین بار به پرواز درمی‌آید. این مجسمه تزئینی نمادین هنوز هم برفراز نشان بیضی سرخ‌رنگ، روی کاپوت ساخته‌های پیتر بیلت خودنمایی می‌کند.

سال 1981 سال معرفی مدل 362 است؛ کشنده‌ای آیرودینامیک با اتاق مکعب شکل سوار‌ روی موتور که با رعایت محدودیت‌های طولی توسعه‌یافته تا پاسخگوی عطش بازار برای تریلر‌های 16 متری باشد.

سال 1986، پیتر بیلت مدل‌های 357، 375، 377 و مدل نمادین 379 را با عنوان «جانشینان» معرفی می‌کند تا یک خانه‌تکانی اساسی کرده باشد. از این مدل‌های جدید، 379 هنوز هم به‌عنوان یکی از ماندگارترین کشنده‌های تاریخ این صنعت شناخته می‌شود و محبوب‌ترین کشنده شخصی است که جاده‌های آمریکا تا به امروز به خود دیده‌اند.

مدل579، مدل سخت‌جان و زمخت 567 معرفی می‌شود تا چهره‌ای متفاوت به کارگاه‌های راه‌سازی، معادن و دیگر  قسمت ساخت‌وساز بدهد. این محصول با مشخصه‌هایی همچون اتاق آلومینیومی مستحکم برای عملکرد قدرتمند در شرایط سخت و کابین عریض‌تر و جادار‌تر برای حداکثر راحتی و بهره‌وری برای راننده، تمام آن چیزی که از یک پیتر بیلت انتظار می‌رود را در خود دارد.

پیتر بیلت مدل 567:

این کامیون معروف به سلطان جاده است.

  • ظاهری قوی و باصلابت
  • جلوپنجره زیبا
  • سقف شیب‌دار و رنگ‌آمیزی بسیار زیبا

وقتی وارد کابین لوکس این کامیون بشوید، آن را بسیار راحت خواهید یافت که ریشه در سال‌ها تجربه کمپانی پیتر بیلت دارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، فرمان پذیری پیتر بیلت مدل ۵۶۷ است. فرمان پذیری و هندلینگ یکی از عوامل بسیار مهم است و این کامیون در جاده‌های برون‌شهری و در جاده‌های پرپیچ‌وخم بسیار خوب عمل می‌کند. واکنش فرمان سریع است و به‌راحتی چرخانده می‌شود.

امیدواریم خواندن این مقاله برای شما جذاب واقع شده باشد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
حمل مواد غذایی با کامیون

دانلود مقالات به صورت pdf

دانلود مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =