محاسبه نرخ کرایه حمل بار |هزینه حمل بار با انواع کامیون

محاسبه نرخ کرایه حمل بار

محاسبه نرخ کرایه حمل بار و به طور کلی هر آنچه که مربوط به هزینه های باربری میشود برای صاحبین بار از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا قبل از هر اقدامی برای جابه جایی بار این سوال وجود دارد که چه مقدار هزینه برای حمل بار باید کنار گذاشته شود و نحوه ی محاسبه نرخ کرایه حمل بار به چه شکل می باشد.

کلیه خدمات باربری شهری و بین شهری در شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار به صورت تخصصی ارائه میشود و همچنین هزینه های باربری و نرخ کرایه حمل بار نیز به صورت تخصصی محاسبه میشود و با توجه به عوامل گوناگون که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت به صاحبین بار اعلام می گردد.

آشنایی با عوامل موثر بر هزینه های باربری برای افرادی که میخواهند درباره چگونگی محاسبه نرخ کرایه حمل بار بیشتر بدانند لازم و ضروریست، با ما تا انتها این مقاله همراه باشید تا هر آنچه را که در زمینه کرایه حمل بار و عوامل موثر بر نرخ کرایه باربری لازم است بدانید را به شما بگوییم.

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار از قدیمی ترین موسسه های باربری در تهران است که میتواند با کمترین نرخ کرایه حمل بار خدمات باربری شهری و بین شهری را به شما عزیزان ارائه دهد.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار |هزینه حمل بار با انواع کامیون

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل بار در شرکت های حمل و نقل معتبر

همانطور که پیش تر هم گفتیم نرخ کرایه حمل و نقل و باربری شهری و بین شهری همواره به صورت متغیر است و به موارد مختلفی وابسته است در شرکت های حمل و نقل برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار روش های متفاوتی وجود دارد و با توجه به عوامل مختلف نرخ کرایه باربری را متناسب با نوع بار و مبدا و مقصد بارگیری و تخلیه برای صاحبین بار محاسبه کرده و به آنها اعلام میکنند.

باربری های معتبر از جمله جهان پیمان بار جهت محاسبه کرایه باربری از دو روش کلی استفاده میکنند:

  1. محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر
  2. محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس مذاکره و توافق با راننده کامیون

محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر

یکی از متداول ترین راه های محاسبه نرخ کرایه باربری به این صورت است که به ازای جابه جایی هر تن بار در مسافت مشخص مثلا 10 کیلومتر یک هزینه مشخص دریافت میشود ، بنابراین با توجه به  این روش هرچه بار از نظر وزنی سنگین تر باشد و مسافتی که باید از مبدا تا مقصد طی شود بیشتر باشد، کرایه حمل بار بیشتر خواهد بود.

این که برای هر تن بار در مسافت مشخص چه مقدار هزینه باید پرداخت گردد ، بر اساس توافقاتی بوده که بین شرکت های حمل و نقل انجام میشود.

مفهوم تن بر کیلومتر غالبا برای بار های روتین که به صورت همه روزه در مسیرهای مشخص جابه جا میشوند مناسب هستند و شرکت های حمل و نقل برای آنکه بتوانند در قرارداد های همکاری مبنایی برای مشخص کردن نرخ کرایه حمل بار داشته باشند از این مفهوم استفاده میکنند اما روش مرسوم تر برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار ، روش توافقی است که در ادامه بیشتر درباره آن خواهیم گفت.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر

مذاکره و توافق برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار

رایج ترین روش برای محاسبه نرخ کرایه باربری روش مذاکره و توافق است که مهارت کارشناسان حمل و نقل تاثیر زیادی در کاهش هزینه های باربری دارد.

بر اساس این روش برای مشخص شدن نرخ کرایه باربری شهری و بین شهری لازم است تا با رانندگان کامیون به صورت مستقیم صحبت شود و بر اساس نوع بار ، وزن بار و همچنین مبدا و مقصد بارگیری، راننده کرایه پیشنهادی خود را اعلام میکند .

کارشناسان حمل و نقل در جهان پیمان بار با دسترسی به رانندگان تخصصی تمامی خط های باربری شهری و بین شهری و همچنین توان مذاکره بالایی که دارند میتوانند کمترین نرخ کرایه باربری را برایتان فراهم آورند و نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب نوع کامیون مناسب برای حمل بار میتواند تاثیر بسزایی در کاهش کرایه حمل بار داشته باشد.

برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار در این روش یعنی مذاکره لازم است تا اطلاعات دقیق از بار را در اختیار کارشناسان حمل و نقل قرار دهید تا بر اساس آن نوع کامیون و نرخ کرایه آن مشخص گردد.

مذاکره و توافق برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار

تغییر نرخ کرایه حمل بار

یکی از مواردی که در زمینه نرخ کرایه باربری لازم است بدانید این است که همواره نرخ کرایه های باربری به صورت متغیر هستند و امکان ارائه لیست قیمت برای کرایه حمل بار وجود ندارد.

اگر می خواهید بدانید که علت اصلی متغیر بودن نرخ کرایه حمل بار چیست، باید به شما بگویم که عمده ترین دلیل آن، متغیر بودن اجناس و سایر موارد مورد نیاز کامیون داران در کشور ماست که گاهی آن را به افزایش نرخ ارز نیز نسبت میدهند.

لوازم یدکی و قطعات، لاستیک، روغن موتور، فیلتر هوا و … از جمله لوازم مورد نیاز کامیون دارها هستند که به صورت دوره ای باید تعویض و یا تعمیر شوند که با توجه به افرایش روز افزون قیمت وسایل ، هزینه های کامیون داران برای نگهداری از کامیون افزایش می یابد و برای تآمین هزینه های خود ناچار به تغییر و غالبا افزایش نرخ کرایه حمل بار هستند.

به غیر از هزینه های کامیون داران که موجب تعییر نرخ کرایه حمل بار می شوند عوامل دیگری هستند که در متغیر بودن و محاسبه نرخ کرایه باربری تهران به شهرستان تاثیرگذارند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر نرخ کرایه باربری

عوامل تاثیرگذار بر نرخ کرایه باربری

نوع ماشین باری

ماشن های باری که از جمله آنها میتوان به نیسان، خاور ، تک، جفت، تریلی،کمرشکن و بوژی اشاره نمود، از جمله مهمترین فاکتور ها برای محاسبه نرخ کرایه حمل بار هستند که هر کدام از این ماشین های باری با توجه به ظرفیت و ابعاد بارگیرشان برای حمل بار های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد آنچه که مسلم است این است که هر چه ماشین باری سنگین تر باشد نرخ کرایه آن نیز بیشتر خواهد بود.

این که ماشین باری متناسب بار بار شما چیست را کارشناس حمل و نقل مشخص میکند که در این زمینه میتوانید با کارشناسان حمل و نقل باربری و اتوبار جهان پیمان بار در تماس باشد و مشورت کنید.

ناوگان حمل و نقل جهان پیمان بار، گسترده ترین ناوگان حمل و نقل و باربری در کشور است و با دسترسی به تمامی رانندگان انواع کامیون ها، میتواند کمترین نرخ کرایه باربری شهری و بین شهری را برایتان محاسبه نماید.

محل بارگیری و تخلیه

مسافت و جایگاه بارگیری و تخلیه بار از دیگر فاکتور های موثر بر کرایه باربری بین شهری هستند و در هر دوش محاسبه کرایه (تن بر کیلومتر و مذاکره) مورد بررسی قرار میگیرند و بدیهیست که با بیشتر شدن مسافت، کرایه باربری نیز بیشتر میشود.

علاوه بر فاصله کیلومتری اگر محل بارگیری و یا تخلیه به صورت صعب العبور باشد به گونه ای که تردد ماشین های سنگین به سختی صورت گیرد، میتواند موجب افزایش نرخ کرایه باربری شهری و بین شهری شود به عنوان مثال نرخ کرایه حمل بار در مسیر هایی که جاده خاکی دارند و یا گردنه و یا سربالایی زیادی دارند ، بیشتر است.

نوع بار و ارزش بار

بیمه باربری از جمله مواردیست که در باربری های معتبر برای حمل بار ها چه به صورت شهری و چه بین شهری صورت میگیرد و هزینه های مربوط به بیمه نامه بار بر عهده صاحبین بار است و همراه با کرایه به راننده پرداخت میشود، خوب است بدانید که هزینه بیمه بار متناسب با ارزش مالی بار است و هرچه بار ارزشمند تر باشد، هزینه بیمه آن نیز بیشتر خواهد بود.

خبر خوب برای مشتریان جهان پیمان بار این است که برای بارهایی که ارزش مالی آنها تا 20 میلیون تومان است ، هزینه بیمه نامه به صورت رایگان محاسبه میشود، در واقع در جهان پیمان بار تا 20 میلیون از ارزش مالی بار به صورت رایگان بیمه میشود.

علاوه بر بیمه نامه ممکن است شرایط بار به گونه ای باشد که نیازمند سایر مجوز های حمل و نقل باشد.

 به عنوان مثال برای بارهایی که ترافیکی هستند، با توجه به این که نیازمند اسپورت و سایر خدمات و مجوز های ترافیکی هستند، نرخ کرایه متفاوت است و جهت محاسبه نرخ کرایه حمل بار علاوه بر هزینه های کامیون و بیمه، هزینه های مربوط به مجوز های ترافیکی و اسپورت هم اضافه میشود.

حمل بار با نرخ کرایه ارزان، تخصص جهان پیمان بار است و می توانید تنها با یک تماس، کامیون مورد نیاز خود را رزرو نمایید.

استعلام نرخ کرایه حمل بار 

به منظور استعلام نرخ کرایه حمل بار لازم است با شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و اطلاعاتی مانند نوع بار، ارزش مالی بار، محل دقیق بارگیری و تخلیه و تایم دقیق بارگیریتان را اعلام نمایید تا کارشناسان ما نرخ کرایه باربری را محاسبه کرده و به شما اعلام نمایند.

درباره استعلام نرخ کرایه حمل بار لازم است بدانید که کرایه های اعلام شده تا یک روز یعنی نهایتا 24 ساعت معتبر می باشند و معمولا با تلرانس 10 درصدی اعلام میشوند.

بنابراین بهترین زمان برای استعلام کرایه 4-5 ساعت قبل از بارگیری است.

استعلام نرخ کرایه حمل بار 

نتیجه گیری محاسبه نرخ کرایه حمل بار

در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل بار پرداخته شد و عوامل موثر بر نرخ کرایه باربری معرفی شد که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که سوال یا ابهامی در این زمینه دارید و به دنبال باربری ارزان برای حمل بار به شهرستان هستید، میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت، تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
کرایه تریلی کفی،لبه دار، ترانزیت + بیمه باربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =