کشنده ولوو FH16

معرفی ولوو FH16

شرکت مشهور سایپادیزل به علت وجود خلأ و کمبود و تنوع بخشیدن درزمینهٔ حمل و نقل فوق سنگین کشور تصمیم گرفت کشنده ولوو fh16 را در دستور کار خود قرارداد و به تولید رساند. این محصول جدید شرکت سایپادیزل باقدرت موتوری و دوام بالا و همچنین راحتی و ایمنی بیشتر توانسته است از دیگر رقبا پیشی گرفته و در حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر از این کامیون استفاده شود.

یک گزینه بسیار خوب برای حمل بارهایی مثل الوار درختان جنگلی و الوار دکل‌های حفاری، کشنده ولوو fh16 است. این کامیون مجهز به موتور قدرتمند ۱۶ لیتری و با توانایی موتور ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ اسب بخار نیرو و با گشتاوری ۲۶۵۰، ۲۸۰۰ و ۳۱۵۰ نیوتن متر است که با استاندارد آلایندگی یورو ۶ مطابقت کامل دارد.

پیستون‌های تعبیه‌شده در این کشنده به صورتی است که با استفاده از فرایند احتراق بهینه‌سازی می‌شود و با کمک یک ترموستات روغنی جدید، در مصرف سوخت و میزان آلایندگی این کامیون سنگین به‌طور قابل‌توجهی کم می‌شود و درنتیجه عمر آن افزایش می‌یابد.

این کشنده جدید با مجهز بودن به استاندارد آلایندگی یورو ۵ اروپا، موفق شده است تا تمامی فاکتورهای عدم آلایندگی را برآورده کند و به صورتی است که موفق شده است میزان انتشار گاز آلایندگی اکسید نیتروژن در هوا را در حدود %40 کاهش دهد. عدد ۱۶ کنار fh به معناست که حجم موتور این کشنده ایده آل و قابل‌قبول است.

گروه صنعتی سایپادیزل دست خریداران برای این کامیون را باز گذاشته و توانسته است چند موتور باقدرت های گوناگون با حجم ۱۶ لیتر تولید کند که قوی‌ترین آن 750 قدرت دارد و موفق شده لقب قوی‌ترین کشنده دنیا را به خود نسبت دهد.

مشخصات کشنده ولوو FH16

  • موتور دیزلی ۱۶ لیتری
  • ۵۵۰ یا ۶۶۰ اسب بخار
  • دارای کابین‌های متفاوت
  • با گشتاور ۲۵۰۰، ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر

کشنده ولوو

از امکانات ولوو FH16 چه می دانید؟!

  • دارای جای خواب
  • توانایی انتقال بار تا وزن 100 تن
  • مکانی نگهداری وسایل
  • دارای دو تخت خواب راحت

تعلیق بادی 

سیستم Volvo ECS (تعلیق دارای کنترل الکترونیکی) آرامش فوق‌العاده‌ای برای شما فراهم می‌کند و می‌تواند از بار شما محافظت کند. این سیستم خود را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا کامیون در یک ارتفاع‌ثابت باقی بماند و بارهایی که به‌صورت یکنواخت توزیع نشده‌اند را جبران کند.

ECS دو نوع دارد: تعلیق بادی همه‌جانبه برای همه چرخ‌های کامیون و تعلیق بادی فقط عقب برای سیستم تعلیق عقب

موتور کشنده ولوو

  • موتور D16E: ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخارموتو، رکشنده ولو
  • موتور D16C: ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار

D16E/D16C یک موتور 16 لیتری با شش سیلندر است. این موتور یک سر سیلندر تکی، میل بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی دارد. مکانیسم زمان‌بندی در عقب موتور قرار دارد. روش کار شرکت‌های ولوو به این صورت است که D16E/D16C توربوشارژ شده و خنک‌کننده میانی دارد و دارای نسبت تراکم D16E، ۱۷٫۳: ۱ است و در مدل D16C نسبت تراکم ۱۸: ۰۱ است.

گیربکس این ماشین از دو دنده کرال سنگین و فوق سنگین استفاده می‌کند و برای این طراحی‌شده است که به‌راحتی در جاده‌های آفرود حرکت کند و می‌تواند در شرایط آفرود 200 تن بار را حمل کند.

طراحی کابین داخلی

در سقف کابین این ماشین از شیب‌های ملایم و خطوط کشیده از ابتدا تا انتهای کابین قرار دارد. این خطوط زیبایی خاصی به وجود می‌آورد. از طراحی آئرودینامیک در این ماشین استفاده‌شده است و به دلیل اینکه چراغ‌های بزرگ و عمودی دارد، بسیار زیبا شده است. برای اینکه این ماشین برای پیمایش مسافت‌های طولانی در نظر گرفته‌شده است و باید مقاومت و استحکام زیادی داشته باشد، از بهترین مواد برای ساخت کابین این کامیون استفاده‌شده است. این را هم باید بگوییم که در این کامیون برای استراحت و آسایش راننده امکاناتی مانند از تلویزیون، یخچال و تهویه مطبوع قرار دارد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری در شهرک صنعتی نظرآباد | حمل بار ارزان از نظر آباد

دانلود مقالات به صورت pdfدانلود مقاله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =