کارگر حمل بار

کارگران حمل بار

کارگر حمل بار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکار یک شرکت حمل‌ونقل و باربری، وجود کارگران مجرب و مناسب برای حمل بار هستند.

کارگر حمل بار به‌طور مستقیم با مشتری ارتباط دارد. به همین دلیل عملکرد و برخورد مناسب آن‌ها از مهم‌ترین دلایل رضایت و جلب مشتری است. درصورتی‌که خصوصیات رفتاری و عملکرد یک کارگر حمل بار مناسب نباشد و سبب نارضایتی مشتری گردد، حتماً مشتری به سراغ شرکت حمل‌ونقل دیگری خواهد رفت.

خصوصیات یک کارگر باربری خوب:

 

کارگر حمل بار
کارگر حمل بار

 

  • قوی

یکی از اولین و اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب برای کارگر حمل باربر در شرکت‌های باربری داشتن قوا و قدرت بدنی بالا است.
واضح است که اگر فردی نیرومند نباشد و یا سلامت جسمی و حتی روحی نداشته باشد نمی‌تواند از عهده این کار به‌خوبی برآید.
بنابراین ممکن است در حین انجام کار به خود و یا لوازم مشتریان آسیب برساند و نتواند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و در این میان خساراتی را به بار آورد.

  • دقیق و منظم

یکی از مهم‌ترین خصوصیات کارگران، دقت و انضباط هنگام جابه‌جایی کالای مشتریان است. ازآنجایی‌که کارگر حمل بار با کالای مشتریان سروکار دارد، باید در هنگام جا‌به‌جایی نهایت دقت خود را به‌کارگیرد تا کوچک‌ترین آسیبی به کالا وارد نشود.

  • باحوصله:

ازآنجایی‌که کارگرحمل بار روزانه با کارفرماها و مشتریان متفاوتی برخورد می‌کند که هرکدام آن‌ها خواهان جابه‌جایی کالا به شیوه خودشان هستند، نیاز است تا کارگران حمل بار با صبوری و آرامش نسبت به انجام امور محوله اقدام کنند. اگر کارگران این خصوصیت را داشته باشند و به‌خوبی از آن استفاده کنند قطعاً سبب جلب رضایت مشتری خواهند شد. علاوه بر این حمل بار نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد و باعث جلب اعتماد مشتری به شرکت حمل بار می‌شود.

  • روحیه کار تیمی:

حمل بار ازجمله کارهای است که انجام دادن آن به‌تنهایی ممکن است دشوار باشد. به‌خصوص وقتی کالایی سنگین‌تر از توان کارگر حمل بار است، نیاز است تا کارگران با کمک یکدیگر اقدام به جابه‌جایی کالا کنند. پس یک کارگر حمل بار باید دارای روحیه کارتیمی بالایی باشد تا بتواند به‌راحتی در این رده شغلی فعالیت کند.

  • خوش‌برخورد:

همان‌طور که گفتیم کارگر حمل بار ازاین‌جهت که به‌طور مستقیم با مشتریان سروکار دارد، باید خوش‌برخورد و مردم‌دار باشد. قطعاً این برخورد مناسب و خوش‌رویی باعث ایجاد حس خوب در مشتری شده و سبب جلب اعتماد آن‌ها می‌شود.

  • صداقت:

داشتن صداقت یکی دیگر از ملاک‌های رفتاری کارگرحمل بار است. کارگران باید در کار خود صداقت داشته باشند و نسبت به وعده‌ای که به مشتری می‌دهند خلف وعده نکنند. کارگران باربری باید صداقت را در رفتار و گفتار خود نشان دهند و در مورد خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند صادقانه برخورد کنند. 

  • مسئولیت‌پذیر:

کارگران باربری باید مسئولیت‌پذیر باشند و نسبت به مشتری احساس تعهد داشته باشند. اگر مشکلی در زمان جابه‌جایی کالا ایجاد شد و یا صدمه‌ای به آن وارد شد، کارگرحمل بار باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد. بدیهی است که در صورت بروز این مشکلات شرکت حمل بار نیز پشتوانه کارگران است و آن‌ها تنها نخواهند نبود. 

  • امانت‌داری:

به‌طورقطع کارگرحمل بار باید در حفظ و نگهداری لوازم مشتریان کوشا باشند. مشتری برحسب اعتمادی که به شرکت باربری دارد کالای خود را در اختیار شرکت قرار می‌دهد. بنابراین این موضوع برای مشتریان، به‌خصوص برای کسانی که اولین بار است که با شرکت باربری همکاری می‌کنند بسیار مهم است.  

  • آگاه و متخصص:

همان‌طور که میدانید جابه‌جایی و چیدن کالا داخل یک کامیون، خود نوعی تخصص و هنر به‌حساب می‌آید. هر کالایی روش خاص خود را برای جابه‌جایی می‌طلبد. پس طبیعی است که کارگران حمل بار باید تخصص جابه‌جایی کالا را داشته باشند. البته این مهارت در طی سال‌ها و تجربه‌های گوناگون کسب می‌شود.
مواردی که ذکر شد از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگران حمل بار به شمار می‌رود.
هر شرکت حمل‌ونقلی که حسن شهرت و رضایت مشتری برایش مورد اهمیت باشد، قطعاً این موارد را در شرایط استخدامی خود لحاظ می‌کند.

کارگران حمل بار جهان پیمان بار:

کارگران جهان پیمان بار همگی ویژگی‌های بالا را دارا می‌باشند. شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام قیمت حمل بار و یا نرخ دستمزد کارگران جهان پیمان بار از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 دانلود مقالات به صورت pdf   دانلود مقاله 
پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری تهران به آذربایجان | حمل بار ارزان به آذربایجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =