پس کرایه چیست؟ | همه چیز درباره پس کرایه

پس کرایه چیست

اگر به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال که “پس کرایه چیست ؟” اینجا هستید، باید به شما بگوییم که پس کرایه در واقع یکی از روش های پرداخت کرایه باربری است که برای حمل با های شهری و بین شهری مورد استفاده قرار میگیرد که ممکن است آن را تحت عنوان کرایه در مقصد هم بشناسید.

همانگونه که از نام این روش پرداخت مشخص است، بعد از آن که محموله و یا کالا بارگیری شد و در مقصد، تحویل گیرنده شد، کرایه پرداخت میشود و نیازی به پرداخت کرایه قبل از بارگیری و یا هزینه ای به عنوان پیش پرداخت هزینه باربری نیست.

خدمات پس کرایه یکی از خدمات باربری در شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار است که برای تمامی سرویس های حمل و نقل از مبدا تهران به تمام نقاط ایران برقرار است.

در این مقاله قصد داریم درباره پس کرایه و خدمات پرداخت کرایه در مقصد با شما صحبت کنیم پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا هر آنچه را که درباره پس کرایه لازم است بدانید به شما بگوییم.

پس کرایه چیست؟ | همه چیز درباره پس کرایه
پس کرایه چیست؟ | همه چیز درباره پس کرایه

روش های پرداخت کرایه باربری

برای پرداخت هزینه های مربوط به باربری که از جمله آنها میتوان به هزینه بیمه باربری و هزینه حمل بار، هزینه باسکول و …. اشاره نمود، دو روش کلی وجود دارد: پرداخت کرایه قبل از ارسال کالا و پرداخت کرایه بعد از ارسال کالا.

پرداخت قبل از ارسال کالا

در این روش قبل از اینکه هر گونه اقدامی برای بارگیری کالا انجام شود ، لازم است تا تمامی هزینه های حمل و نقل توسط گیرنده یا فرستنده کالا به صورت تمام و کمال پرداخت گردد که این روش معمولا مورد استقبال صاحبین بار قرار نمیگیرد و اغلب به دنبال موسسه باربری هستند که خدمات پرداخت در مقصد یا همان پس کرایه را داشته باشند.

پرداخت کرایه باربری در مقصد

روش دوم که در واقع بهترین و متداول ترین روش برای پرداخت هزینه های باربری است پرداخت هزینه های باربری به صورت پس کرایه است.

در این روش قبل از بارگیری کالا درباره هزینه های مربوط به آن صحبت میشود اما هیچگونه هزینه ای قبل از تحویل بار در مقصد به راننده و یا شرکت حمل و نقل پرداخت نمیشود بلکه تمامی هزینه ها بعد از دریافت بار و تایید گیرنده بار پرداخت خواهد شد.

آنچه که در این روش باربری باید به آن توجه داشته باشید بارنامه است، چراکه بارنامه به مانند چکی است که توسط باربری برای صاحب بار و راننده صادر میشود و هر آنچه که مربوط به بار و هزینه های آن است در آن درج میشود و لازم است تا صاحب بار بر اساس آنچه که در بارنامه قید شده، هزینه های باربری را به راننده در مقصد پرداخت نماید در غیر این صورت راننده میتواند از تحویل دادن بار اجتناب کند و یا اگر راننده درخواست مبلغ بیشتری داشت، صاحب بار میتواند به استناد بارنامه از او شکایت کند و بار را تحویل بگیرد.

پرداخت کرایه باربری در مقصد
پرداخت کرایه باربری در مقصد

بهترین روش پرداخت هزینه های باربری

همانطور که گفته شد بهترین روش برای پرداخت هزینه های باربری به صورت پس کرایه ای میباشد، در شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار تمامی سرویس های حمل بار به صورت پس کرایه ای هستند.

به عنوان مثال روش دریافت کرایه باربری در شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار برای حمل بار آهن آلات از بازار آهن تهران به این صورت است که در ابتدا با توجه به مبدا و مقصد هزینه مربوط به رزرو کامیون تخمین زده میشد و با توجه به ارزش مالی بار ، هزینه های مربوط به بیمه باربری محاسبه میشود و به صاحب بار اعلام میگردد و در صورت توافق بارگیری انجام میشود و تمامی مواردی که مربوط به کرایه حمل و بیمه آن است در بارنامه ذکر میشود تا راننده بتواند با استناد به آن کرایه خود را در مقصد دریافت نماید.

علاوه بر آن برای بارهایی مانند آهن آلات نیاز است چند مرحله باسکول انجام شود تا وزن دقیق بار مشخص شود که در این میان هزینه های باسکول توسط راننده پرداخت میشود و در عوض آن رسید دریافت میکند.

صاحب بار و یا گیرنده بار موظف است تا تمامی هزینه های مربوط به بار را بعد از تحویل بار در مقصد به راننده پرداخت نماید و برای محکم کاری از او رسید دریافت نماید.

مزیت سرویس پس کرایه

پس کرایه به عنوان برترین روش پرداخت کرایه باربری مزیت های بسیاری برای راننده و صاحب بار دارد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

در روش پرداخت پس کرایه این امکان وجود دارد که گیرنده بار در هنگام تحویل آن را چک کند و اگر خسارتی به بار وارد شده بود و یا در محصول ارسالی مغایرتی وجود داشت از تحویل آن صرف نظر کند و هیچگونه هزینه ای پرداخت نکند و درخواست خسارت نماید درحالی که در روش پرداخت قبل از ارسال تمامی هزینه ها پرداخت شده و نمیتوان در هنگام  تحویل کالا هیچ اعتزاضی داشت.

پس کرایه به خصوص برای افرادی که به صورت اینترنتی خرید میکنند بسیار کارآمد است چرا که بسیاری از فروشنده ها هزینه های ارسال را بر عهده خریدار کالا میگذارند و با استفاده از خدمات پس کرایه تنها کافیست کالا مورد نظر را به باربری تحویل دهند و تا باربری بعد از تحویل کالا هزینه های مربوطه را از گیرنده کالا و در محل تحویل، دریافت نمایند.

مزیت سرویس پس کرایه
مزیت سرویس پس کرایه

نحوه محاسبه پس کرایه

برای محاسبه پس کرایه فرمول پچیده ای وجود ندارد چرا که ما برای ارائه خدمات پس کرایه هزینه اضافی دریافت نمیکنیم و این سرویس را صرفا برای رفاه حال مشتریان خود فراهم آورده ایم.

آنچه که بر نحوه محاسبه پس کرایه تاثیر گذار است همان هزینه های مربوط به حمل کالاست که میتواند کرایه باربری، هزینه بیمه نامه، هزینه های مربوط به باسکول و  وزن کشی، هزینه خواب راننده، هزینه های مربوط به کارگر برای بارگیری را شامل شود.

در مورد هزینه های مربوط به بیمه باربری، شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار این مژده را به شما میدهد که اگر ارزش مالی بار شما کمتر از 20 میلیون تومان است، آن را به صورت رایگان بیمه میکند و برای ارائه بیمه باربری با بیمه ایران همکاری میکند که دارای نرخ مصوب است و از اعتبار زیادی برخوردار است.

حمل بار به تمام نقاط ایران با پس کرایه

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار برای حمل بار به سراسر ایران از جمله مناطق 22 گانه تهران و حومه، شهرستان های شمالی کشور، شهرستان های جنوبی کشور، شهرستان های شرقی کشور، شهرستان های مرکزی کشور، مرز ایران با کشور های همسایه، بنادر شمالی کشور، بنادر جنوبی کشور و…. خدمات باربری خود را به صورت پس کرایه به مشتریان خود ارائه میدهد.

برای ارسال بار های شهری در تهران و همچنین ارسال بار های بین شهری از تهران به تمامی شهرستان ها به صورت پس کرایه ای میتوانید با جهان پیمان بار تماس بگیرید، ما در مجموعه جهان پیمان بار همواره در تلاشیم تا با ارائه ارزان ترین نرخ کرایه باربری خدمات خود را به صاحبین بار ارائه دهیم.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات باربری در شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار تنها به صورت دربستی و از مبدا تهران است و برای ارسال بار از سایر شهرستان ها فعلا سرویس نداریم.

حمل بار به تمام نقاط ایران با پس کرایه
حمل بار به تمام نقاط ایران با پس کرایه

نتیجه گیری پس کرایه چیست؟

در این مقاله به صورت تخصصی به نقد و بررسی روش های پرداخت کرایه باربری و از جمله آن پرداخت کرایه به صورت پس کرایه پرداختیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید میتوانید با جهان پیمان بار از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و در نظر داشته باشید که خدمات مشاوره ای در باربری جهان پیمان بار کاملا رایگان است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری در شهرک صنعتی سیمین دشت | حمل بار ارزان از سیمین دشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =