همه چیز درباره کامیون های بنز

تاریخچه بنز

قدمت کامیون بنز به‌قدری است که اولین عکس‌های آن سیاه‌وسفید بودند. در سال 1896 نسخه‌های ابتدایی آن تولید شد و در سال 1959 میلادی بود که دور جدید تولیدات این محصول بانام Kurzhauber شروع به کار کرد. بنز در سال 1959 در آلمان اولین کامیون خود را برای مصرف داخلی تولید کرد و برای اینکه این کامیون را صادر کند، تولیدات را تا سال 1995 میلادی ادامه داد و در این زمینه هم رشد و پیشرفت زیادی کرد و در صادرات به خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی موفقیت‌های زیادی کسب کرد و در مدت‌زمان کوتاهی در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی معروف شد. مدل ۱۹ تنی این کامیون در سال ۱۹۶۲ باقدرت بیشتری نسبت به سایر کامیون‌ها بانام L334C ساخته شد و به‌صورت عمده صادر شد.

طراحی کامیون های بنز به چه صورت است؟

اگرچه این کامیون‌ها طراحی و فناوری بسیار قدیمی دارند و زمان بسیار زیادی از طراحی اولیه آن می‌گذرد ولی به دلیل مزایایی که به‌عنوان یک خودرو تجاری با هزینه کم دارد، همچنان در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد. طراحی ساده، کاربردی، خطوط منحنی و بدون گوشه این کامیون‌ها باعث شده است تا در هنگام بارگیری و کار در مناطق غیرشهری، کمتر آسیب ببیند. این کامیون با داشتن شیشه‌های عریض و بزرگ، دید مناسبی به راننده می‌دهد. به‌جز این به خاطر ارتفاع بلند شاسی و بدنه از سطح زمین و لاستیک‎های بزرگ، می‌تواند در مسیرهای ناهموار و کوهستانی بهتر تردد کند و جابه‌جایی به‌سرعت انجام شود. اگرچه ارتفاع بلند دماغه یک مزیت محسوب می‌شود ولی در هنگام تصادف و برخورد با خودروهای سواری از جلو یا عقب، صحنه‌های دلخراشی به وجود می‌آید.

از تجهیزات کامیون بنز باخبرید؟!

کامیون‌های بنز مجهز به یک موتور شش سیلندر لیتری (۱۱۵۸۰ سی‌سی) هستند که ۲۲۰ اسب بخار نیرو دارد. باک این خودرو ظرفیتی معادل ۲۰۰ لیتر گازوئیل دارد. سازندگان این کامیون بسیار تلاش کرده‌اند تا میزان آلایندگی این اتومبیل استاندارد باشد، ولی آلایندگی این خودرو استاندارد یورو ۲ است. وزن کامیون بنز بدون بار معادل ۶ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم و نهایت بار قابل‌تحمل در محور جلویی ۷ هزار کیلوگرم و در محور عقب ۱۳ هزار کیلوگرم است.

کاربرد بی نظیر این کامیون

از این ماشین‌ها در صنایع گذرگاه و ساختمان، صنایع نظامی و به‌عنوان ماشین آتش‌نشانی هم استفاده می‌شود. از عوامل موفقیت آن می‌توان به نیروی مناسب موتور، قابلیت‌های رفاهی جدید، سادگی در استفاده نام برد. یکی از دلایلی که باعث شده تا در بازارهای جهانی مورداستفاده قرار بگیرد، فرآیند ساده تعمیرات بود. در کشور ما نیز به دلیل اینکه سال‌ها تولید می‌شد، قطعات یدکی و تعمیرکاران این خودرو به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل خریدوفروش این ماشین‌ها همچنان در بازار خودروهای سنگین ایران رونق دارد.

کامیون بنز
کامیون بنز

پرطرفدارترین محصولات بنز

خاور بنز ۶۰۸:

این‌یک نمونه ایرانی شده کامیون‌های بنز است که در سال 1997 میلادی تولید شد و بعدازآن فقط مدل‌های کارکرده آن در بازار موجود است. حجم موتور این نوع کامیون ۳۷۸۲ سی‌سی است. دیفرانسیل به‌کاررفته در این کامیون دستی است. این مدل نسبتاً کوچک تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

کامیون بنز 6 تن تک:

این مدل یکی از بهترین کامیون‌ها برای کارهای باری و کمپرسی است که از کامیون‌های بنز بسیار قوی‌تر هستند. اگر بخواهیم مشخصات فنی این مدل کامیون‌ها را بررسی کنیم، باید به موتور آن اشاره‌کنیم که ۲۴۰ اسب بخار را در ۲۲۰۰ دور در دقیقه فراهم می‌کند. حجم سیلندرهای این کامیون ۱۱ هزار و ۵۸۰ سی‌سی است که از شش سیلندر به‌صورت خطی استفاده می‌کند.

کامیون بنز اکتروس:

این نوع یکی دیگر از گزینه‌های موجود است که به‌مراتب از مدل‌های قبلی قوی‌تر و کامل‌تر است. باوجوداینکه خریدوفروش این کامیون‌ها به نسبت مدل‌های قبلی کمتر است اما ویژگی‌های جالبی دارد. اتاق استفاده‌شده در این مدل‌ها ۵۰ لیتر حجم دارد که یک اتاق بزرگ برای راننده و سرنشینان استفاده می‌کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
تفاوت ترانزیت داخلی و خارجی

دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله

2 دیدگاه در “همه چیز درباره کامیون های بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + ده =