ماشین باربری کوچک

ماشین باربری کوچک

ماشین باربری کوچک

یکی از موارد مهمی که در حمل بار فوق‌العاده اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد، نوع ماشین باربری است.نوع ماشین باربری بستگی به میزان بار و وسایل شما برای جابجایی و حمل بار دارد.برای مثال اگر مجموع بار شما مطابق با ظرفیت یک کامیون باشد، خب انتخاب بهینه و مناسب همان کامیون است.برای آشنایی با انواع کامیون می توانید به مقاله انواع کامیون مراجعه نمایید.

حال اگر مجموع بارتان کمتر از ظرفیت یک کامیون باشد عاقلانه نیست که کامیون را به‌عنوان ماشین حمل بار موردنظرتان انتخاب کنید.انتخاب ماشین حمل بار متناسب با این میزان بار، از نیسان یا وانت‌بار که اصطلاحاً به آن ماشین باربری کوچک گفته می‌شود استفاده کرد که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.

علاوه بر وزن و میزان بار، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، نوع وسیله یا بار شماست که ممکن است وسایل اداری، شرکتی و یا اسباب و اثاثیه منزل باشد که متناسب با آن ماشین حمل بار را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر حجم و میزان وسایلتان زیاد و سنگین است، شرکت جهان پیمان بار، کامیون را برای باربری به شما پیشنهاد می‌کند که انتخاب بهینه‌ای است.

نکته بعدی، مسیر و مسافتی که بار قرار است بین مبدأ و مقصد جابجا شود.ممکن است جابجایی درون‌شهری و یا برون‌شهری باشد.بنابراین باید به این نکته در انتخاب ماشین باربری توجه کرد.

وانت بار

وانت‌بار

 وانت یا وانت‌بار یکی از وسایل نقلیه باربری کوچک و  پرکاربرد برای حمل وسایل با وزن و اندازه کوچک می‌باشد که بیشتر برای حمل بار درون‌شهری کاربرد دارد.ظرفیت حمل بار به‌وسیله وانت ۱۰۰ کیلو الی ۴ تن می‌باشد. در کشور ما این وسیله به دلیل استهلاک پایین, قیمت مناسب, ارزان و زیاد بودن قطعات آن بیشتر مورد استقبال مردم قرارگرفته است. وانت بار به دو صورت وانت اتاق دار و وانت بدون اتاق قابل استفاده هستند که شما بسته به نیازتان می توانید آن را برای حمل بار انتخاب کنید.

 

ماشین باربری کوچک
نیسان اتاق دار

 

نیسان بار 

نیسان بار جزو یکی از پرکاربرد ترین و در دسترس ترین ماشین برای حمل و نقل است که برای جابجایی بار  با حجم سبک تا حدودی سنگین برای جابجایی درون شهری و برون شهری استفاده می‌شود.شایان ذکر است که نیسان می تواند هم به صورت معمولی و هم به صورت اتاق دار باشد. تفاوت بارزی که این وسیله نسبت به وانت دارد در زیر به آن اشاره شده است:

  • حجم زیادی نسبت به وانت جابجا می‌کند.
  • به‌صرفه بودن
  • سریع
  • مطمئن
ماشین باربری کوچک
نیسان

وانت پراید

وانت پراید که به آن اختصاصی 151 هم گفته می‌شود، ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بوده و برای استفاده‌های سبک شهری تولید و به بازار ایران عرضه‌شده است.

میزان تحمل محفظه بار  این وسیله در حالت استاندارد در حدود 420 الی 450 کیلوگرم بوده که این میزان برای استفاده‌های متوسط اصلاً کافی نبوده و این خودرو فقط برای یک استفاده بسیار سبک مناسب است. همچنین، ابعاد محفظه بار این خودرو به صورتی بوده که حتی اجسامی با طولی بیش از 160 سانتی‌متر، در آن جای نمی‌گیرند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
حمل و نقل هوایی
ماشین باربری کوچک
وانت پراید

وانت پراید در مقایسه با وانت‌بار و نیسان بار با محدودیت‌هایی همراه است که همه افراد آن را به‌عنوان یک ماشین باربری مناسب و ایمن برای حمل بار در نظر نمی‌گیرند چون هم محفظه بار آن بسیار کم بوده و هم ایمنی و امنیت آن نسبت به دیگر ماشین‌های باربری کمتر است.

برخی از رانندگان وانت پراید برای باربری از اتاق فایبرگلاس که بسیار سبک،بادوام در برابر آب، آفتاب و ضربه هستند،استفاده می‌کنند که علاوه بر زیبایی و مقاوم بودن آن به‌تدریج جایگزین پلاستیک آهن و چوب می‌شود.

 

 

دانلود مقالات به صورت pdf دانلود مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =