حمل بار به شمال کشور

حمل بار به شمال

جاده‌های تهران شمال همیشه یکی از جاده های پرتردد در ایران بوده است. جمعیت بالای استان های شمالی و رونق کشاورزی، صنایع و گردشگری به همراه شرایط خاص جغرافیایی باعث شده تا ترافیک زیادی در جاده های این خطه بوده و باربری و حمل بار به شمال بسیار پر رونق باشد.

مسیرهای حمل بار به شمال کشور

چندین مسیر بین تهران و شمال وجود دارد. از جمله سه راه اصلی و مهم جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده هراز است. هر یک از این جاده‌ها در یک زمان مشخص احداث و افتتاح شده‌اند و از آن زمان به طور منظم توسط مسافران و کامیون‌های حمل بار از تهران به شمال مورد استفاده قرار گرفته است. این سه جاده که از زیباترین جاده‌های ایران نیز به شمار می‌روند، روزانه میزبان هزاران کامیون، وانت یا تریلی در این مسیرها بوده و بار حمل می‌کنند.

در این میان، ممکن است به نظر برسد که حمل بار به شمال از طریق جاده فیروزکوه از دو جاده دیگر راحت‌تر است. اما طول مسیر و شهری که مقصد کالا است همراه با شرایط جاده و آب و هوا بسیار مهم است. در اینجا مقایسه‌ای بین این سه جاده شده است.

باربری تهران به مازندران
استان مازندران

جاده هراز

این جاده حدود 183 کیلومتر طول دارد. بین تهران و آمل واقع شده و کوتاهترین مسیر بین این دو شهر است. این جاده یکی از اصلی‌ترین مسیرهای باربری تهران به مازندران است و بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه ها کالاها و بارهای خود را از طریق این مسیر ارسال می‌کنند. در طول مسیر حدود 14 تونل وجود دارد و از طرف دیگر، بعضی اوقات تعداد وسایل نقلیه در طول مسیر باعث ایجاد ترافیک (به ویژه در ایام نوروز یا سایر تعطیلات رسمی) می‌شود.

جاده فیروزکوه

این جاده بین تهران و قائمشهر (و از آنجا به ساری) ادامه دارد و معمولاً از جاده هراز امنیت بیشتری دارد. این جاده حدود 247 کیلومتر طول دارد و یکی از جاده‌های پرتردد از تهران به مازندران است. در کنار جاده هراز، از جاده فیروزکوه برای حمل کالا به مازندران و جابجایی کالا نیز استفاده می‌شود.

جاده چالوس

از شهر کرج شروع و به مازندران و شهر چالوس منتهی می‌شود و یکی از زیباترین جاده‌های ایران است اما با وجود این گاهی ترافیک سنگین در آنجا رخ می‌دهد. از این جاده برای جابجایی مسافر و بار به شهرهای چالوس، نوشهر و مناطق اطراف استفاده می‌شود. برخلاف دو جاده دیگر که مستقیماً از انتهای بزرگراه بابایی یا تهرانپارس (جاده دماوند) شروع می‌شوند.

• حمل بار شهرهای های تهران و نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از جاده چالوس
• برای جابجایی بار به استان گلستان و همچنین شهرهای ساری، قائمشهر، سوادکوه، میان دورود، نکا، گلوگاه و بهشهر، جویبار و سیمرغ بهترین مسیر جاده فیروزکوه است.
• برای حمل بار به آمل، محمود آباد، نو ، فریدونکنار کوتاهترین مسیر جاده هراز است.

البته در این بین چند شهر وجود دارد که اگر می‌خواهید از تهران به آنجا بروید (مثلاً بابل و بابلسر) می توانید از هر دو جاده فیروزکوه یا هراز اقدام کنید. البته در این بین دوباره به وضعیت جاده توجه کنید و با تماس با شماره‌هایی که وضعیت جاده را اعلام می کنند از باز یا بسته بودن برخی از جاده‌ها (خصوصاً جاده چالوس) مطلع شوید.

حمل بار به شمال
جاده چالوس

تعرفه حمل بار به شمال

تعرفه باربری به شمال تحت تاثیر عوامل مختلفی است به همین دلیل گزارش قیمت واقعی در این مقاله امکان پذیر نیست. اما با ارتباط با شرکت جهان پیمان بار می‌توانید برای دریافت تعرفه باربری مشاوره رایگان بگیرید. این کار باعث می‌شود که هزینه‌های حمل کالا کمتر شود. کارشناسان شرکت آماده جوابدهی به سوالات شما در رابطه با حمل بار به شمال هستند.

عوامل موثر

اما به طور کلی می توان گفت که عواملی هستند که بر قیمت باربری به شمال تاثیر گذارند. از عوامل موثر مسافت است. هر قدر مسافت طی شده بیشتر باشد، هزینه آن هم بالاتر می رود.

علت دیگر وضعیت جوی است که باعث کمبود خودروهای باربری و افزایش هزینه می شود. اما با جهان پیمان بار نگران نباشید.

مهم‌ترین عاملی که در قیمت باربری به شمال تاثیر گذار است نوع وسیله حمل بار است. ابعاد کامیون ها با توجه به توان کامیون، نوع و وزن کالای مورد نظر تعیین می‌شود. هر قدر که از وسیله بزرگ‌تری برای حمل بار استفاده شود به همان مقدار به هزینه‌ باربری اضافه خواهد شد.

قیمت سوخت کامیون یا وانت بار نیز از جمله عواملی است که بر روی قیمت باربری موثر است. با توجه به فاصله، مقدار سوخت مصرفی کامیون افزایش می‌ یابد. موارد موثر دیگری هم وجود دارد که در مقاله قیمت حمل بار به‌ تفصیل به بررسی آن پرداخته شده.

مقدار بار

بسته به میزان بار شما، قطعاً جابجایی سخت تر یا آسان تر خواهد شد. بنابراین میزان جابجایی نیز متفاوت خواهد بود.

فاصله

درست است که بار در داخل شهر حمل می شود، اما این هزینه بسته به فاصله و مسافت متفاوت خواهد بود.

نوع وسيله حمل

در این کار از وسايل نقليه سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌شود که با توجه به میزان بار و حساسیت آن ها نوع وسيله متفاوت و قیمت متفاوت خواهد بود.

حمل بار به شمال
آزادراه تهران شمال

انتخاب شرکت مناسب برای باربری به شمال کشور

اولین قدم در انتخاب شرکت مناسب حمل بار به شمال تحویل بیمه‌ نامه و بار نامه معتبر در شرکت است. صدور بیمه و بارنامه معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که بار یا محصول شما تضمین شده به مقصد تحویل داده می شود. این نکته از مهم ترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن باربری است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتری ها از نکات دیگر در انتخاب یک شرکت حمل و نقل عالی است. کنترل تجهیزات و خودروهای حمل بار و تائید رانندگان از دیگر نکات یک شرکت باربری مناسب است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌ های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌ شناسی و برنامه‌ ریزی اصولی از دیگر ملاک‌ ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون شهری و بین شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت باربری به شمال معرفی نموده است.

مقالات مرتبط با باربری به شمال کشور

باربری تهران به گیلان

باربری تهران به مازندران

باربری تهران به اردبیل

باربری تهران به قزوین

باربری تهران به زنجان

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری تهران به قم | حمل بار ارزان به قم

1 دیدگاه در “حمل بار به شمال کشور

  1. علی میگوید:

    سلام اثاث کشی از شهری به شهر دیگه در استان درون شهری حساب میشه
    از نکا تا بابل یا بین شهریه؟ بارنامه از شرکت بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =