تعرفه حمل بار به شهرستان

تعرفه حمل بار به شهرستان

حمل بار به شهرستان

حمل بار به شهرستان، به روش های مختلفی قابل انجام است. صاحبان بار برای جابجایی کالا ها و یا برای رساندن وسیله‌ای از یک مکان به مکانی دیگر، از باربری های بین‌ شهری مخصوصا باربری های مستقر در تهران استفاده می‌کنند. البته بیشتر افرادی که از این سبک از حمل و نقل استفاده می‌کنند، افراد بازاری، کاسبان مشاغل آزاد و کارگاه‌ هایی که محصولات خاصی را برای مردم آن منطقه یا ناحیه تولید می‌کنند، هستند.

یکی از دغدغه‌ های بازرگانان، واردکنندگان، تجار و حتی افراد معمولی جامعه که قصد جابه‌جایی بار خود را دارند، تعرفه و قیمت حمل بار است. همان‌طور که میدانید بسیاری از افراد برای برآورد هزینه‌ها نیاز دارند تا قیمتی تقریبی و یا قطعی از این اتفاق در دست داشته باشند تا به‌راحتی و با اطمینان بیشتری نسبت به انجام امور مختلف اقدام نمایند.

با اینکه قیمت حمل بار کالا یک مبحث کلی است و به موارد بسیاری بستگی دارد؛ اما راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد که در این مقاله قصد داریم معرفی و بررسی کنیم.

عوامل مؤثر در قیمت حمل کالا

مسافت حمل کالا

بدیهی است که هر چقدر مسافت بین مبدأ و مقصد بیشتر باشد هزینه باربری نیز با توجه به آن افزایش می‌یابد. البته این افزایش هزینه به سبب سوخت بیشتری که کامیون باربری مصرف می‌کند، زمان صرف شده داخل جاده و سایر هزینه‌ های یک کامیون حمل کالا در طول انجام مأموریت باربری است.

تعرفه حمل بار به شهرستان
مسافت حمل بر قیمت تاثیر گذار است

ابعاد وسیله حمل بار

مهم‌ترین عاملی در قیمت حمل کالا به شهرستان انتخاب وسیله حمل بار است. ابعاد کامیون با توجه به توان خودرو، نوع و وزن کالای موردنظر برای حمل تعیین می‌شود. قطعاً هر چقدر که از وسیله بزرگ‌تری برای حمل بار استفاده کنید به همان مقدار به هزینه‌های تمام‌ شده‌ی باربری افزوده خواهد شد.

هر شرکت حمل ‌و نقلی برای ارائه بهتر خدمات و جلب رضایت مشتری موظف است تا انواع ماشین‌ های حمل بار را متناسب با نیاز مشتری در اختیار آن ها قرار دهد. از این‌ رو شرکت حمل‌ و نقل جهان پیمان بار نیز با داشتن انواع ماشین ‌های حمل بار از نیسان تا کمرشکن آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

پس بهتر است ابتدا با دانستن ابعاد و وزن دقیق کالای موردنظر اقدام به انتخاب بهترین وسیله حمل بار برای جابه‌جایی کالای خودتان بکنید.

وزن کالا

تناژ یا همان وزن کالایی که کامیون باربری حمل می‌کند نیز ارتباط مستقیمی با قیمت نهایی حمل کالا دارد. به‌ عبارت‌ دیگر هر قدر که وزن کالا کمتر باشد باربری ارزان‌ تری را  تجربه می‌کنید.

قیمت سوخت

قیمت سوخت مصرفی وسیله حمل بار نیز از جمله عواملی است که بر روی قیمت حمل کالا تأثیر گذار است. با توجه به مسافت، مقدار سوخت مصرفی کامیون حمل بار نیز افزایش می‌یابد. موارد تأثیر گذار دیگری نیز وجود دارد که در مقاله قیمت حمل بار به‌ تفصیل به بررسی آن پرداخته ایم.

انواع کامیون

انواع کامیون بر اساس محور و وزن

  • کامیونت (خاور): این کامیون‌ها کوچک و کمی بزرگتر از وانت بوده و دارای دومحور و شش چرخ هستند که میزان بارگیری آن‌ها تا 3 تن است.
  • تک: این کامیون‌ها با دو محور و شش چرخ که حداکثر مجاز به حمل ۱۰ تن بار هستند.
  • جفت: این کامیون ها معمولاٌ دارای سه محور و ده چرخ هستند که جفت‌های کمپرسی آن ۶×۴ است، ولی باری‌ها اکثراً ۶×۲ بوده و می‌توانند تا ۱۵ تن بار را حمل کنند.
  • تریلی: در واقع یک نوع از کامیون ها تریلی نام دارد که دارای انواع مختلفی است. تریلی‌ها وسایل حمل و نقل و حمل بار هستند که برای باربری‌های سنگین استفاده می‌شود و تا چندین تن توان حمل بار را دارد.
  • هجده چرخ: تریلی‌ها کامیون‌های دو قسمتی هستند، یعنی قسمت بارگیر آن‌ها (تریلر) با یک مفصل به کله وصل می‌شود، این دسته از کامیون‌ها برای بارهای حجیم و سنگین و همچنین برای کمپرسی و کفی استفاده می‌شود.
  • کمرشکن: کمرشکن هم زیرمجموعه‌ی تریلی است با این تفاوت که تریلر آن نسبتاً قوی‌تر از تریلی های دیگر است. این کامیون دارای حالتی خاص است که از آن برای ترابری بارهای سنگین‌تر و ماشین‌آلات راه‌سازی استفاده می‌شود.
  • 911: در واقع این کامیون در دسته‌ای بین خاور و تک‌ها قرار می‌گیرد و برگرفته از نام بنز ۹۱۱ است. البته این نوع بیشتر بین راننده‌ها و باربری‌ها مشهور است و نمی‌توان آن را یک دسته جدا به‌حساب آورد.
تعرفه حمل بار به شهرستان
کامیونت ایسوزو

انواع کامیون بر اساس کاربری

  • کامیون اتاق‌دار: به کامیونی گفته می شود که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن از کف اتاق ۱٫۵ متر باشد و برای حمل میوه و تره‌بار, مواد غذایی, برنج, مصالح و … استفاده می‌شود .
  • کامیون کمپرسی: کامیون اتاق‌داری است که تخلیه بار آن به‌وسیله دستگاه کمپرس انجام می‌شود.
  • کامیون لبه‌دار: به کامیونی گفته می شود که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن از کف اتاق ۸۰ سانتیمتر باشد.
  • کامیون تیغه‌دار: قسمت بار این کامیون به‌وسیله تیغه‌ای از طول به دو نیمه مساوی تقسیم‌شده است.
  • کامیون کفی: در این نوع کامیون قسمت بار آن دیواره ندارد و در بیشتر موارد برای حمل دستگاه‌های راه‌سازی و خودروهای سنگین استفاده می‌شود.
  • کامیون سقف‌دار یا مسقف: قسمت بار این کامیون به‌صورت محفظه سرپوشیده ساخته‌شده است.
  • کامیون یخچال‌دار: کامیون سقف داری است که در قسمت بار آن تجهیزات سردکننده وجود دارد.
  • کامیون تانکر: کامیون تانکر که به آن کامیون باری مخزنی هم گفته می‌شود، کامیونی است که قسمت بار آن به‌صورت مخزن بسته و برای حمل انواع مایعات ساخته‌شده است.
  • کامیون بونکر: کامیونی که قسمت بار آن به‌صورت مخزن بسته و برای حمل انواع جامدات شکل‌پذیر مانند سیمان که در ساخت بتون کاربرد دارد، ساخته‌شده است.
  • کامیون مخلوط‌کن (میکسر): این نوع کامیون را حتماً در صنعت ساختمان‌سازی مشاهده کرده اید. کامیونی که قسمت بار آن به‌صورت مخزن بسته و دارای دستگاه مخلوط‌کن باشد. این نوع کامیون برای مخلوط و میکس کردن مواد تشکیل‌دهنده بتن و حمل آن به محل مصرف استفاده می‌شود و دارای یک مخزن گردان می‌باشد تا بتن برای رسیدن به مقصد سفت و خشک نشود.
  • کشنده: وسیله نقلیه ایست که یدک یا نیمه یدک را به دنبال خود کشیده و به حرکت درمی‌آورد و برای حمل انواع کانتینر، کفی، کانکس و غیره استفاده می‌شود.

 

  • تعرفه حمل بار به شهرستان
    ابعاد کامیون بر قیمت حمل تاثیرگذار است

شرکت حمل بار جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار به عنوان یک شرکت ایرانی این افتخار را دارد با تکیه بر تکنولوژی و دانش فنی روز و برخورداری از تجربه نیرو های متخصص و ماهر ایرانی مفاهیم و نوآوری های بدون مشابه ای را در جهت رشد و گسترش برنامه های اقتصادی رو نمایی کند.

این شرکت همواره در تلاش بوده تا  علاوه بر خدمت ‌رسانی بر اساس جدید ترین  متد های حمل ‌و نقلی روز دنیا سبب صرفه‌ جویی اقتصادی برای مشتریان خود شود. پیداست که ارائه این خدمات با بالاترین کیفیت سبب اعتماد مشتریان به شرکت حمل ‌و نقل جهان پیمان بار شده است.

جهان پیمان بار کلیه‌ی مجوزهای مربوطه در زمینه حمل ‌و نقل و باربری را دارا است. هم‌چنین سابقه‌ ی همکاری با بسیاری از ارگان ‌های دولتی و خصوصی را دارد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =