باربری تهران به مازندران

باربری تهران به مازندران

جاده‌های تهران به استان مازندران همیشه یکی از جاده های پرتردد در ایران است. جمعیت بالای استان و مجاورت آن با استان‌های مهم و پرجمعیت ایران به همراه شرایط خاص جغرافیایی مازندران باعث شده تا ترافیک زیادی در جاده های آن بوده و باربری از تهران به مازندران بسیار پر رونق باشد.

مسیرهای تهران به مازندران

چندین مسیر بین تهران و مازندران وجود دارد. از جمله سه راه اصلی و مهم بین این دو استان جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده هراز است. هر یک از این جاده‌ها در یک زمان مشخص احداث و افتتاح شده‌اند و از آن زمان به طور منظم توسط مسافران و کامیون‌های حمل بار از تهران به مازندران مورد استفاده قرار گرفته است. این سه جاده که از زیباترین جاده‌های ایران نیز به شمار می‌روند، روزانه میزبان هزاران کامیون، وانت یا تریلی در این مسیرها بوده و بار حمل می‌کنند.

در این میان، ممکن است به نظر برسد که حمل باربری تهران به مازندران از طریق جاده فیروزکوه از دو جاده دیگر راحت‌تر است. اما طول مسیر و شهری که مقصد کالا است همراه با شرایط جاده و آب و هوا بسیار مهم است. در اینجا مقایسه‌ای بین این سه جاده شده است.

باربری تهران به مازندران
استان مازندران

جاده هراز

این جاده حدود 183 کیلومتر طول دارد. بین تهران و آمل واقع شده و کوتاهترین مسیر بین این دو شهر است. این جاده یکی از اصلی‌ترین مسیرهای باربری تهران به مازندران است و بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه ها کالاها و بارهای خود را از طریق این مسیر ارسال می‌کنند. در طول مسیر حدود 14 تونل وجود دارد و از طرف دیگر، بعضی اوقات تعداد وسایل نقلیه در طول مسیر باعث ایجاد ترافیک (به ویژه در ایام نوروز یا سایر تعطیلات رسمی) می‌شود.

باربری تهران به مازندران
جاده هراز

جاده فیروزکوه

این جاده بین تهران و قائمشهر (و از آنجا به ساری) ادامه دارد و معمولاً از جاده هراز امنیت بیشتری دارد. این جاده حدود 247 کیلومتر طول دارد و یکی از جاده‌های پرتردد از تهران به مازندران است. در کنار جاده هراز، از جاده فیروزکوه برای حمل کالا به مازندران و جابجایی کالا نیز استفاده می‌شود.

جاده چالوس

از شهر کرج شروع و به مازندران و شهر چالوس منتهی می‌شود و یکی از زیباترین جاده‌های ایران است اما با وجود این گاهی ترافیک سنگین در آنجا رخ می‌دهد. از این جاده برای جابجایی مسافر و بار به شهرهای چالوس، نوشهر و مناطق اطراف استفاده می‌شود. برخلاف دو جاده دیگر که مستقیماً از انتهای بزرگراه بابایی یا تهرانپارس (جاده دماوند) شروع می‌شوند، این جاده از کرج شروع و برای رسیدن به ابتدای این مسیر، گاهی به ترافیک بین تهران و کرج برمیخورید

به طور کلی، با توجه به جاده و مسیر بین تهران و شهرهای مازندران، ترافیک و حمل بار به شهرهای مازندران را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

• حمل بار شهرهای های تهران و نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از جاده چالوس
• برای جابجایی بار به ساری، قائمشهر، سوادکوه، میان دورود، نکا، گلوگاه و بهشهر، جویبار و سیمرغ بهترین مسیر جاده فیروزکوه است.
• برای حمل بار به آمل، محمود آباد، نور، فریدونکنار کوتاهترین مسیر جاده هراز است.

البته در این بین چند شهر وجود دارد که اگر می‌خواهید از تهران به آنجا بروید (مثلاً بابل و بابلسر) می توانید از هر دو جاده فیروزکوه یا هراز اقدام کنید. البته در این بین دوباره به وضعیت جاده توجه کنید و با تماس با شماره‌هایی که وضعیت جاده را اعلام می کنند از باز یا بسته بودن برخی از جاده‌ها (خصوصاً جاده چالوس) مطلع شوید.

 نکات قابل‌ توجه باربری تهران به مازندران

  • انتخاب خودروی مناسب جهت حمل بار به مازندران
  • استفاده از رانندگان با سابقه و مجرب
  • انتخاب بهینه‌ ترین مسیر

عوامل مهم باربری تهران به مازندران

در مجموع عواملی که در باربری تهران به مازندران مهم هستند و باید پیش از اقدام به آنها توجه کرد، عبارتند از:

• شهر مقصد و فاصله آن تا تهران
• جاده انتخاب شده (هراز، فیروزکوه و یا چالوس)
• وضعیت آب و هوای جاده
• یکطرفه و یا دوطرفه بودن جاده
• ریزش برف و یا باران در طول مسیر (در فصل های سرد سال)
• ترافیک و یا شلوغی احتمالی مسیر
• حجم باری که باید حمل شوند
• ماشین باربری مورد نیاز (وانت، کامیون، خاور و یا تریلی)

باربری تهران به مازندران
باربری به شهرهای شمالی کشور

هزینه باربری تهران به مازندران

هزینه باربری تهران به مازندران طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

هزینه تحت تأثیر عوامل مختلفی است، بنابراین ارائه قیمت دقیق امکان پذیر نیست. یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه حمل و نقل بین شهر ها، طول مسیر است زیرا هرچه مسافت طی شده بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است.

مورد دیگر وضعیت آب و هوایی است که باعث کمبود خودروی حمل بار و در نتیجه افزایش هزینه حمل بار عمده می شود. اما با شرکت جهان پیمان بار نگران نباشید و برای آگاهی از هزینه باربری تهران مازندران با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل کنید.

  • ابتدا صاحبین بار با کارشناسان ما تماس می گیرند و پس از ثبت مشخصات بار از جمله وزن ،نوع و حجم بار منتظر تماس ما خواهند بود.
  • در مرحله بعد کارشناسان بلافاصله فعالیت خود را بر روی بار آغاز کرده و یک سرویس باربری تهران مازندران را به رانندگان اعلام می کنند.
  • هر راننده ای که کمترین کرایه باربری را اعلام کند با آن فرد وارد مذاکره شده و مشخصات فردی و ماشین را دریافت می کنیم.
  • برای ثبت بارنامه ابتدا باید مشخصات راننده چک شود در صورتی که راننده مورد تایید وزارت راه بود بار به آن شخص برای باربری تهران شمال محول خواهد شد.
  • در این صورت با شما تماس گرفته می شود و جزییات زمان و مکان بارگیری و تخلیه دریافت می گردد و در بارنامه ثبت می شود.

برای باربری تهران به مازندران با جهان پیمان بار همراه باشید و بار خود را به صورت قانونی و طبق نرخ اتحادیه انجام دهید. هزینه ی اعلامی به مشتری بستگی به وزن،حجم بار دارد زیرا نوع کامیون باربری طبق آن تعیین می گردد. علاوه براین موضوع هر چه فاصله محل بارگیری و تخلیه بیشتر می شود مسلما هزینه هم بالاتر خواهد رفت. اما در جهان پیمان بار اطمینان داشته باشید ما باربری تهران به مازندران را با ارزان ترین و کمترین قیمت برای مشتریان خود انجام خواهیم داد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
باربری تهران به خراسان جنوبی | حمل بار به خراسان جنوبی

2 دیدگاه در “باربری تهران به مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =