باربری به غرب کشور

باربری به غرب کشور

به دلیل وجود شرکت‌های صنعتی و مراکز تجاری و صنعتی و پایانه‌های مرزی مهمی که در غرب ایران وجود دارد، باربری و حمل بار به غرب کشور و شهرها و مرزهای آن از رونق زیادی برخوردار است.

باربری به استان های غربی

باربری به کرمانشاه

باربری به غرب کشور از جمله استان کرمانشاه از چند بعد دارای اهمیت است. استان کرمانشاه از شمال به استان کردستان، از جنوب به استان‌های لرستان و ایلام، از شرق به استان همدان و از غرب به عراق محدود می‌شود. مرکز استان کرمانشاه شهر کرمانشاه است.

کرمانشاه صنایع مختلفی دارد از جمله پالایشگاه، پتروشیمی کرمانشاه، نیروگاه 640 مگاواتی بیستون، نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس 1288 مگاوات، مجتمع شیمیایی بیستون، سیمان غرب، چینی کرد، مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت، کشت و صنعت روژین تک، کاشی بیستون، کاشی کاژه، سیمان سامان و کاشی کرد. فاصله کرمانشاه تا تهران از بزرگراه ساوه 590 کیلومتر و از بزرگراه قم حدود 510 کیلومتر است.

باربری به غرب کشور
باربری به کرمانشاه

باربری به کردستان

کردستان از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و بخشی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه، از شرق به همدان و زنجان و از غرب به عراق محدود می‌شود. این استان شامل 230 کیلومتر مرز زمینی با عراق است.

استان کردستان یکی از مراکز مهم کشاورزی و دامپروری در ایران است. علاوه بر این، با داشتن منابع معدنی غنی (فلزی و غیر فلزی) و نیروی انسانی متخصص از یک سو و موقعیت جغرافیایی و همسایگی بسیار خوب با عراق به عنوان یکی از بازارهای هدف و همچنین یک مسیر ترانزیتی مناسب برای اتصال بنادر جنوب به شمال غربی از مقاصد مهم باربری به غرب کشور است.

به طور کلی صنایع این استان به دو گروه ماشینی و دستی تقسیم می‌شوند که صنایع ماشینی آنها شامل مواد معدنی غیر فلزی، مواد شیمیایی، مواد معدنی نساجی و چرمی، مواد غذایی، برق و الکترونیک است. کردستان یکی از استانهای مهم در زمینه کشاورزی است. این استان رتبه اول تولید توت فرنگی در کشور را دارد و قسمت عمده ای از این محصول را در کشور تأمین می‌کند. کردستان باغها و مزارع زیادی دارد.

باربری به غرب کشور
باربری به کردستان

باربری به همدان

استان همدان یکی از استان‌های ایران است که از شمال به استان‌های زنجان و قزوین، از جنوب به استان لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب در مجاورت استان‌های کردستان و کرمانشاه واقع شده است. همدان در حدود 320 کیلومتری تهران واقع شده است.
استان همدان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در غرب کشور به عنوان توزیع کننده ترافیک در منطقه غرب کشور محسوب می‌شود، به طوری که ترافیک 8 استان از استان همدان عبور میکند و این استان 70 درصد ترافیک را در غرب کشور پخش میکند

ایستگاه های راه آهن استان در شهرهای ملایر ، همدان و فیروزان واقع شده است.‌این استان با بیش از پنج هزار کیلومتر راه و بزرگراه و 85 کیلومتر آزادراه همدان – ساوه در غرب کشور نقش راهبردی و تعیین کننده در باربری به غرب کشور دارد.

باربری به آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی یکی از 31 استان ایران است که در شمال غربی ایران واقع شده و مرکز آن شهر ارومیه است. این استان حدود 1000 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی دارد که شمالی ترین نقطه استان (مرز بازرگان) را به جنوبی ترین منطقه خود (بوکان) متصل می‌کند و امکان اتصال زمینی خوبی را دارد. این استان تنها استان ایران است که با ترکیه هم مرز است.

این استان به دلیل ویژگی مرز و ترانزیتی بودنش یکی از مهمترین استانها در بحث اقتصادی‌ و باربری به غرب کشور است. مرزهای کشورهای همسایه، وجود بستر و ظرفیت افزایش واردات و صادرات کالا از طریق آن مرزها ضرورت توسعه و تقویت زیرساخت های مرزی را برجسته کرده اند.

پایانه های مرزی پلدشت و بازرگان در شمال استان، رازی و سرو در مرکز و مرز تمرچین در جنوب استان واقع شده.اند. سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه تجارت و بازرگانی با ترکیه است.

مرز بازرگان که در شمال آذربایجان غربی و در مرز ایران و ترکیه واقع شده و سال‌ها دروازه ورود ایران به بازارهای اروپا بوده و یکی از بزرگترین پایانه های مرزی کشور است.

باربری به غرب کشور
پایانه مرزی بازرگان در آذربایجان شرقی

تعرفه باربری به غرب کشور

تعرفه باربری به غرب کشور تحت تاثیر عوامل مختلفی است به همین دلیل گزارش قیمت واقعی در این مقاله امکان پذیر نیست. اما با ارتباط با شرکت جهان پیمان بار می‌توانید برای دریافت تعرفه باربری مشاوره رایگان بگیرید. این کار باعث می‌شود که هزینه‌های حمل کالا کمتر شود. کارشناسان شرکت آماده جوابدهی به سوالات شما در رابطه با حمل بار به غرب کشور هستند.

عوامل موثر

اما به طور کلی می توان گفت که عواملی هستند که بر قیمت باربری به غرب کشور تاثیر گذارند. از عوامل موثر مسافت است. هر قدر مسافت طی شده بیشتر باشد، هزینه آن هم بالاتر می رود.

علت دیگر وضعیت جوی است که باعث کمبود خودروهای باربری و افزایش هزینه می شود. اما با جهان پیمان بار نگران نباشید.

مهم‌ترین عاملی که در قیمت باربری به غرب تاثیر گذار است نوع وسیله حمل بار است. ابعاد کامیون ها با توجه به توان کامیون، نوع و وزن کالای مورد نظر تعیین می‌شود. هر قدر که از وسیله بزرگ‌تری برای حمل بار استفاده شود به همان مقدار به هزینه‌ باربری اضافه خواهد شد.

قیمت سوخت کامیون یا وانت بار نیز از جمله عواملی است که بر روی قیمت باربری موثر است. با توجه به فاصله، مقدار سوخت مصرفی کامیون افزایش می‌ یابد. موارد موثر دیگری هم وجود دارد که در مقاله قیمت حمل بار به‌ تفصیل به بررسی آن پرداخته شده است.

شرکت مناسب جهت باربری به غرب کشور

اولین قدم در انتخاب شرکت مناسب باربری به غرب کشول تحویل بیمه‌ نامه و بار نامه معتبر در شرکت است. صدور بیمه و بارنامه معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که بار یا محصول شما تضمین شده به مقصد تحویل داده می شود. این نکته از مهم ترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن باربری است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتری ها از نکات دیگر در انتخاب یک شرکت حمل و نقل عالی است. کنترل تجهیزات و خودروهای حمل بار و تائید رانندگان از دیگر نکات یک شرکت باربری مناسب است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌ های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌ شناسی و برنامه‌ ریزی اصولی از دیگر ملاک‌ ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون شهری و بین شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت باربری به غرب کشور معرفی نموده است.

مقالات مرتبط با باربری به غرب کشور

باربری تهران به آذربایجان

باربری تهران به کردستان

باربری تهران به کرمانشاه

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
شرکت حمل و نقل ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =